Diyarbakır Arkeoloji Müzesi ile Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi`nde bulunan Türk-İslam dönemine ait bir grup madeni eser
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güneydoğu Anadolu Bölgesinin en önemli kentlerinden biri olan Diyarbakır, ilk çağlardan günümüze kadar bir çok uygarlığa ev sahipliği yapmış zengin Anadolu kültürünün önemli yerleşim yerlerinden biridir. Bu zengin kültürün bir bölümünü oluşturan Diyarbakır Arkeoloji Müzesi ile Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi'nde bulunan `Türk-İslam Dönemine Ait Bir Grup Madeni Eser` başlığı altında yapılan bu çalışmada giriş bölümü, Diyarbakır'ın fiziki yapısı ve tarihçesi, müzeler hakkında kısa bilgi, maden sanatının Anadolu'daki tarihsel gelişimi, maden sanatında kullanılan malzemeler ile yapım ve süsleme teknikleri ana hatlarıyla işlendikten sonra, ilgili müzelerdeki yüzlerce eser arasında sağlam durumda olan 50 örnek, bilimsel açıdan incelenerek çoğunluğu mutfak eşyasından oluşan 20 yi aşkın kap türü katalog düzeni içinde tanıtılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın değerlendirme ve karşılaştırma bölümlerinde incelenen örneklerin yapım ve süsleme özellikleri belirtildikten sonra, Anadolu'daki diğer yöre örnekleriyle karşılaştırılmaları yapılarak benzer ve farklı yönleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Sonuç bölümünde ise değerlendirmeler ışığında varılan sonuç kısaca belirtilmiş, çalışma bibliyografya, çizim ve resim listesi ile fotoğraflar ve çizimlerle sonuçlandırılmıştır. Diyarbakır, which is of the most important cities of south-east Anatolia is the cradle of many civilizations from Antique Ages to the Modern World. It is also one of the most important cities of Anatolia with culture it has with many different materials. Some important samples of this rich culture are in the Archeological Museum of Diyarbakır and also in the Museum of Cahit Sıtkı Tarancı. In this work, called `A Group of Metallic Work`, we studied on these metallic works. At the `Introduction Chapter` we have introduced historical background and physical structure of Diyarbakır, a short information about museums, historical development of metallic art in Anatolia, artic techniques of this metallic works and the methods used in these samples. Later, in these metallic works, 50 which are durable among them, have been studied. Most of them have been introduced from scientific aspect in the catalog order. In the `Catalog Chapter` these works have been matched with order samples. And than their similarities and differences have been dealt with detailed peculiarities. At the `Conclusion Chapter`, observed results have been determined with the scientifically information. And, bibliography, lists of drawings, pictures and photographs have been added.
Collections