Ortaöğretim okullarında rehberlik hizmetleri sunum düzeylerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Van ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
133 V. BÖLÜM 5. ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın genel bir özeti yapılmıştır. Araştırmada tesbit edilen sonuçlar ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. 5.1. Özet Bu araştırma, ortaöğretimde okuyan öğrencilerin okul rehberlik hizmetlerinden yararlanma düzeyinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, giriş, literatür tarama, yöntem, bulgular ve yorumlar ve özet-sonuçlar-öneriler olmak üzere 5 bölümden oluşmuştur. 1. Giriş bölümünde (I. Bölüm), araştırmanın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları ve araştırmada geçen tanımlara yer verilmiştir. 2. II. Bölümde literatür taramasına yer verilmiştir. Araştırıma konusu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Bu bölümde, rehberliğin tanımına, rehberlik eğitim ilişkisine, konu ile ilgili olarak yapılan araştırmalara, rehberliğin yasal dayanaklarına ve ortaöğretimde PDR çalışmaları açıklanmıştır. 3. III. Bölümde araştırmanın yöntem bilgilerine yer verilmiştir. 4. IV. Bölümde araştırmanın bulgu ve yorumlarına yer verilmiştir. 5. V. Bölümde araştırmanın özet, sonuç ve öneri kısmına yer verilmiştir. Araştırma 2003-2004 eğitim öğretim yılında Van ili merkezinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmaya toplam 886 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın denekleri; genel lise, meslek lisesi, Anadolu lisesi ve özel lise olmak üzere dört farklı lise türünde okuyan öğrencilerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anket araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Toplam 25 maddeden oluşan anket formu, okullarda okul rehberlik servisi tarafından verilen, mesleki rehberlik, bireysel rehberlik,134 eğitsel rehberlik, bireyi tanıma ve grup rehberliği hizmetlerini kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, farklı okul türleri, rehber öğretmen bulunup bulunmaması ve cinsiyet değişkenine göre karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Gruplar arasındaki farkın bulunması için, rehber öğretmen bulunup bulunmamsı ve cinsiyet değişkenleri için bağımsız t testi; farklı okul türleri için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi,05 olarak alınmıştır. 5.2. Sonuçlar Araştırmanın sonuçlar kısmında, araştırmadaki bulgulardan ulaşılan sonuçlar verilmiştir. 5.2.1. Ortaöğretim Okullarının FDR hizmetlerini Sunum Düzeyleri;. Öğrenci görüşlerine göre, genel liselerde okul rehberlik servisinin PDR hizmetlerini sunum düzeyi düşük çıkmıştır.. Genel liselerde, 2 ve 1 1. sorular hariç diğer sorulara verilen cevaplara göre `hiç` cevabı % 50 ve üstü olarak bulunmuştur.. Genel liselerde, 21. soruya verilen cevaplara göre öğrencilerin % 96,6' sı `hiç` cevabım vermiştir. Bu soruda hiçbir öğrenci `çok` seçeneğini işaretlememiştir. Bu sonuçlara göre okul rehberlik servisi - aile işbirliği iyi düzeyde değildir.. Genel lise öğrencileri tarafından verilen cevaplara göre, en yüksek `kısmen` cevabı % 33 ile 11. soruda bulunmuştur. En düşük `kısmen` oram ise % 2,2 ile 21. soruya verilen cevaplarda bulunmuştur. Okul rehberlik servisinin en iyi sunduğu PDR hizmeti, `Üniversiteler hakkında bilgi verdi.` ifadesinin yer aldığı eğitsel rehberlik çalışmasıdır.. Genel lise öğrencileri tarafından verilen cevaplara göre, en yüksek `çok` cevabı % 10,6 ile 1 1. soruda bulunmuştur. En düşük `çok` oram ise % 0 ile 21. soruya verilen cevaplarda bulunmuştur.. Genel lise öğrencilerinin cevaplarına bakıldığında en yüksek `oldukça çok` cevabı % 11 ile 11. soruda bulunmuştur. 14. soruya verilen cevaplarda ise hiçbir öğrenci `oldukça çok` seçeneğini işaretlememiştir.. Öğrenci görüşlerine göre meslek liselerinde okul rehberlik servisinin PDR hizmetlerini sunum düzeyi düşük çıkmıştır. 140 ABSTRACT This study was aimed to investigate the level of getting benefit of student from guiding)service of secondary school. This study consist of five chapters: 1. Introduction: describing the problem, the objectives, the importance of the study and definitions used in the study. 2. Literature review: definition of guiding, relationship between education and guiding, juridical base of guiding, psychological consultancy and guiding cited in the literature. 3. Methods used in the investigation. 4. Results and discussion. 5. Abstract, conclusion and future recommendations. The study involved in 886 students in secondary school in the city centre of Van. The investigation was carried on the students of four different sort of secondary schools. These are: ordinary secondary school, vocational secondary school, Anatolian secondary school and private secondary school. Data were provided by questionnaire developed by the author of this research. The questionnaire contains 25 questions related to the following subjects which were given by counsellor (guiding) service of schools; 1. vocational guiding, 2. individual guiding 3. educational guiding 4. group guiding and 5. to be acquainted with individuals. The provided data were evaluated and compared according to the variations of the type of school, the sexuality of students and the availability of guiding teachers. Independent t-test was applied for determining the differences among groups, the availability of guiding teacher and sexuality of students whereas, one way variance analysis (ANOVA) was applied for the type of school. Th level of importance was taken as,05.
Collections