II. Dünya Savaşı sonrasında meydana gelen kültür değişmeleri ve Türk resim sanatına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
114 8. ÖZET II. Dünya Savaşı sonrasında oluşan değişimlere ve dönüşümlere bakıldığında ekonomik, siyasî, toplumsal, kültürel vb. birçok alanda meydana gelen değişmeler sanatçıyı ve doğal olarak sanatı da etkilemiştir. 1939-1945 yıllan arasında meydana gelen bu savaşa Türkiye katılmamış; fakat sonuçlarından hem savaşın yaşandığı dönemde hem de sonrasında etkilenmiştir. Savaşın bittiği yıllarda ülkemizde çok partili döneme geçiş yaşanmış ve bunun sonucunda siyasal anlamda yeni oluşumlar meydana gelmiştir. Siyasî, ekonomik, sosyal ve teknik gelişimlerin günümüze doğru yaklaştıkça daha hızlı ve sıklıkla gerçekleştiğini; beraberinde ise sanatın da aynı şekilde başkalaştığı gözlenmiştir. 1950 sonrasında Batı'ya açılımda ve kültür yapımızdaki yenilenme hareketleri ile resim sanatımızda gelişmeler olmuştur. Sanatımız toplumun her kesimine ulaştırılmış, galerilerin sayısı artmış, sanatçı sayısında oldukça büyük bir artış görülmüş, yabancı eserler çeviri yoluyla dilimize kazandırılmış, Batı ile olan ilişkilerdeki artış sonucu bilgi alışverişlerinde artış meydana gelmiştir. Bütün bunlar sanatımızdaki gelişmelerin bir göstergesidir. 115 9. SUMMARY When looked the changes and the transformations in economical, political, social, cultural ect. Areas after The Second World War, it is seen that these changes effected the artificer and naturally the art. Turkey did not join to this war happened the years between 1939-1945, but effected its results both during and after the war. In the years that the war just finished, the period of living with many political party has started in our contry. And as a result of this, new formations occured in politics. Nowadays, it is seen that social, economical and technical developments happen more quickly and frequently; in addition to this, it is seen that the art changes in the same direction, too. After the year of 1950, developments occured in our drawing art by tending to the West and by the modernisations in our cultural constructions. Our art was transmitted every region of the society; the number of the galleries were increased; a great augmentation was seen at the number of artificers; foreign Works were gained to our language by translation; an increasing happened in the information transfer from the west by the increased connections. The whole of these are the sign of the developments in our art.
Collections