Sanatçı olma sürecinde çocukluk dönemlerinin yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatçı kişi, sanatçı olmadan önceki yaşam sürecinde, her birey gibi normal gelişimin ilk basamaklarından olan çocukluk dönemlerini yaşamaktadır. Sanatçı kişiyi, diğer bireylerden ayıran yetenek özelliği ile bu dönemlerden elde ettiği yaşantı deneyimleri, dolayımsız bir dışavurum olarak özel bir psikolojik alt-sürece dönüşebilmektedir.Sanatçı kişinin, çocukluk dönemi temeline oturmuş özyaşam verileri söz konusu olduğunda; sanatçı kişiliğinin oluşumundan, sanat ürününün yaratılmasına kadar pek çok kavramın, sanatçı olma sürecinde farklı boyutlarda yer aldığı söylenebilir. Buna paralel, belirlenen çalışmanın konusu ?Sanatçı Olma Sürecinde Çocukluk Dönemlerinin Yansımaları?dır. Bu bağlamda amacımız; çocukluk dönemine ilişkin, özellikle iz bırakan, özyaşam verilerinin sanat ürünlerine plastik öğeler yoluyla yansıyıp yansımadığını ortaya çıkarmaktır.Tezin birinci bölümünde; genel olarak bireyin kişilik oluşumundaki kuramlarından; psikolojik, biyolojik ve toplumsal etkenleri incelenerek, çocukluk dönemlerinin yetişkinliğe yansıması teorileri tartışılmıştır. Ardından, özyaşam ve sanatçı arasındaki en belirgin etkileşimin gözlemlenebildiği; yaratıcılık ve sanat ürününün ortaya nasıl çıktığı açıklanmaya çalışılmıştır. Son olarak da, ilk iki bölümde verilen kuramsal alt yapıya bağlı olarak, tek tek seçilen sanatçıların özyaşam bilgileri incelenmiştir. Yapılan incelemenin ardından, her sanatçının farklı dönemlerde ortaya koyduğu üçer adet eser analizi ile özyaşam-ürün ilişkisini açıklayacak genel bir yorum yapılmıştır. An artist, before the life process of being an artist, like each usual people, lives a childhood period which is one of the first step of development. The distinguishing ability characteristics and the experiences which are gained at that ages can turn the artist into a direct expressionism of a special psychological sub-process.If the subject is the biographical datas, based on the childhood of the artist, it might be said that there are many concepts, in the process of being an artist, from the begining of the personality of an artist, to the creation of an art product. Parallelling with this idea, the subject of these works is ?The Reflections Of The Childhood On The Process Of Being An Artist?. In this context, our purpose is to prove whether the biographical datas-especially the most important ones related with childhood, influence the art products using the plastic elements.In the first part of the thesis, generally the theories of the development of the personality and the psychological, biological and sociological factors of them are investigated and the theory of reflection of the childhood period to adultery is discussed. After that, the obvious interaction between artist?s own life and artist could be observed; it is tried to be explained how the creativity and artistic product is appeared. Finally, the autobiographies of each artists? which are studied according to the given theorical substructures in the first and second part. After the analysis, a general interpretation which explains the relationship between the autobiography - the artistic product and three different products that each artist created in different periods is done.
Collections