İbrâhim Gülşenî`ye ait Ma`nevî adlı eserin La`lî Mehmed Fenâî tarafından şerhi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Tasavvuf Edebiyatında çok mühim bir yere sahip olan Gülşeniyye tarikatı kurucu İbrâhîm Gülşenî, tarikatı ve yetiştirdiği müridler dışında, Mevlânâ'nın Mesnevî'sine nazire olarak yazdığı kırk bin beyitlik Ma'nevî isimli mesnevisiyle tanınır. İbrâhîm Gülşenî'nin Farsça yazdığı bu mesnevinin ilk beş yüz altmış iki beytini şerh eden La'lî Mehmed Fenâî, İbrâhîm Gülşenî'nin halifesi olup, bu şerhinde gerek teknik gerekse de içerik açısından klasik şerh metodunun özelliklerini göstermiştir. Klasik Türk Edebiyatındaki şerh kavramı ve kullanımı ile ilgili çerçeve çizildikten sonra bu şerh edisyon kritik yöntemiyle incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Şerh-i Ma'nevî-i Şerîf, Ma'nevî, İbrâhîm Gülşenî, La'lî Mehmed Fenâî, Gülşenîlik, Mevlânâ, Mesnevî, Şerh Geleneği Ibrahim Gülşeni, the founder of the Gülşeniyye sufi tariqah, who has a very important place in the Turkish Sufi Literature, is known for his fourty thousand couplet ouvre, know as Ma?nevi, which is compared to Mevlana?s Mesnevi. A caliph of Gülşeni, La?li Mehmed Fenai, who critiqued five hundred sixty two couplets of his ouvre, which is written in Persian, displays feutures of both technic and content of the classical critisism method in this critique. This critique is analized with ?edition critique? method after the frame for the notion of critique and its usage in Turkish Classical Literature is drawn.Key Words: Sharh-i Ma?navi-i Shareef, Ma?navi, İbrahim Gulşeni, La?li Mehmed Fenai, Gulshaniyyah, Mevlana, Mesnevi, Traditon of critisism
Collections