1980`den günümüze çocuk edebiyatı alanında yazılmış yerli çocuk tiyatrosu metinlerinin söz varlığı üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk edebiyatı, çocuğa özgü olan, yeni dünyalar sunan, çocuğu eğlendirirken eğitme amacı güden sanatsal bir etkinliktir.Çocuk edebiyatının çocuğa daha ilginç gelmesi, çocuk üzerinde kalıcı etki bırakması çocuğun anlam evrenine hitap etmesine bağlıdır.Çocuğun anlam evrenine hitap etmenin temelinde eserlerde kullanılan dilin taşıdığı söz varlığı unsurlarına ve bu unsurların özelliklerine bağlıdır.Bu amaçla çalışmamızda 1980'den günümüze çocuk edebiyatı alanında basılmış yerli çocuk tiyatrosu metinleri üzerinde inceleme yapılmıştır.Çalışmada 100 yerli çocuk tiyatrosu metninden seçilen 1000'er kelimeden oluşturulan 100.000 kelimelik havuzu temel alınmıştır. Bu havuzdan elde edilen bulgular tablolarla ve grafiklerle gösterilmiş ve yorumlanmışlardır.Çocuk tiyatrosu metinlerinde elde edilen kelime hazinesi ve söz varlığı unsurları, öğrencilerin kelime hazinesiyle ve tahkiyeli metinlerin (roman, hikaye, masal, efsane, destan) söz varlığıyla mukayese edilmiş ve yorumlanmıştır. Children?s literature providing training is an artistic both special to children and teaching new things to them while enjoying them.The children?s literature arousing children?s interest and leaving permanent impact on children depend on whether addressing children?s senses or not.The children?s basic senses depends on the components at words used in the works and the principles of these word componnets.For this purpose, there has been many investigations on the works published about native children drama in our study.İn our study, there have been many investigations in the field of children literature on the works published about native children drama from 1980s to our days.İn this study, a pool of 100.000 words consisted of 1000 words which was selected from 100 native children drama texts has been taken into consideration.The findings having from this pool have been shown with graphics and explained.The findings of children drama texts having from word treasure and word property have been compared with vocabulary of elementary school graders and children?s books (nowel, story, fairy tale, epic and legendary stories) then evaluated.
Collections