Tarihi eser kaçakçılığı ile mücadele eden kurumlar arası koordinasyon ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kültür; tarihsel ve toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada, sonraki nesillere iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü, bir topluma veya halk topluluğuna özgü düşünce ve sanat eserlerinin tamamıdırKültür bir millete bir bölgeye ait olamaz. Kültür bir etkileşim ürünüdür. Civar coğrafyasından bağımsız saf bir kültür düşünülemez. Bu süreç kültürlerin ve kültür varlıklarının bir miras hüviyeti içerisinde geçmişten alınıp geleceğe aktarılma silsilesiyle devam eder durur. Aslında olması gereken budur. Bu süreç tarihi bir sorumluluktur. Bu mirasın suistimali Tarihi Eser Kaçakçılığını oluşturan sebeplerdendir.İnsanlardaki geçmiş merakının belirli bir teknolojik doygunluğa erdikten sonra başladığını söylemek yanlış olmaz. Aslında insanlığın geçmişten çok, geleceği daha fazla merak ettikleri de çok doğru bir tespit olacaktır ama geçmişe bakıp geleceği düşünmek çoğu insanın yaptığı bir şeydir. Bu durum geçmişe ilgiyi artırmıştır. Geçmişe yönelik ilginin artması Tarihi Eser Kaçakçılığı kavramına da beraberinde getirmiştir.Tarihi Eser Kaçakçılığı kültür mirasının talan edilmesidir. Bu talanın önüne geçmek ülkemizde bir ya da birkaç kurumun değil, tüm kurumların, halkımızın katılımı ve mücadelesi ile mümkün olacaktır. Bu suçla en etkin mücadele yöntemi şüphesiz örgütlü mücadeledir. Bu suçla mücadele tolumda kültür bilincinin oluşturulmasıyla başlamalıdır. Engellenemeyen tarihi eser kaçakçılığı suçlarında sonuca götürecek güç mücadeleci birimlerin koordinasyonunun sağlanması ile olacaktır.Anahtar kelimeler: Tarihi Eser Kaçakçılığı, Koordinasyon, Tarihi Eser Kaçakçılığı Mevzuatı. Culture; historical and social developments in the process created all the material and spiritual values with them in creating the next generations, used to transmit the human's natural and social environment of sovereignty to the extent of indicating the vehicles of all, a community or national community-specific ideas and works of art is all.Culture can not belonging to a nation or a region. Culture is a product of an interaction. A pure culture can not be considered independent of geographical vicinity. This process of cultural heritage and cultural identity within the history of assets from being transferred to the chain continues with the next stops. In fact, this is a must. This process is a historic responsibility. This heritage is one of reasons constitutes abuse Historical Artefacts smuggling.People interested in a particular technological history After the saturation started to say that would not be wrong. In fact, humanity's past than the future, more curious they will be very accurately determined, but in retrospect to think of the future is something that most people do. This increased interest to the past. Retroactively increasing interest also brought to the concept of Historical Artefacts smuggling.Smuggling of cultural heritage is plundered Historical Works. This is to prevent plunder of our country rather than one or a few institutions, all institutions, with the struggle of our people to participate and it would be possible. Undoubtedly the most effective method of combating this crime is the fight against organized. This is the fight against crime in my culture, awareness creation should begin tol. Unhindered smuggling historical artifacts that will take offense to the results of the provision and coordination of the power unit will be challenging.Key words: Smuggling of Historical Works, Coordination, Smuggling of Historical Works Legislation.
Collections