İlköğretim öğretmenlerinin tamamlayıcı bir değerlendirme aracı olan proje görevlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Bitlis ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim öğretmenlerinin tamamlayıcı bir değerlendirme aracı olan proje görevlerine ilişkin görüşlerini tespit etmek ve sınıf içerisinde proje uygulamalarını ne düzeyde gerçekleştirdiklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Tarama modeli ile gerçekleştirilen bu araştırmanın örneklemini, Bitlis ili ve ilçelerinde (Adilcevaz, Ahlat, Güroymak, Hizan, Mutki ve Tatvan) 2009-2010 öğretim yılında görev yapan 500 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla üç bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgilerle ilgili 6 değişken, ikinci bölümünde öğretmenlerin proje görevine ilişkin düşüncelerini tespit etmek amacıyla hazırlanan 18 madde ve üçüncü bölümünde ise öğretmenlerin proje görevleri uygulamalarına ilişkin görüşlerini değerlendirmek amacıyla hazırlanan 20 madde yer almakta ve anket toplam 38 maddeden oluşmaktadırElde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak Mann Whitney U- Testi ve Kruskal Wallis H-testi kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda proje görevlerinin eğitime bir çok yönden fayda sağladığı ve ilköğretim öğretmenlerinin proje görevlerine ilişkin genel olarak olumlu bir bakış açısına sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca ilköğretim öğretmenlerinin, proje görevlerinin hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının büyük bir kısmını uygun bir şekilde yerine getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte; bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere, sınıf öğretmenlerinin ise branş öğretmenlerine göre proje görevlerine ait uygulamalarında, bayan ve sınıf öğretmenlerinin lehine olmak üzere anlamlı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme, Proje Görevleri In this research, it is aimed to determine primary school teachers? opinions about project tasks as one of the complementary evaluation tools and reveal how successful in practice in classroomsThis study?s sample, done by survey method, covers 500 classroom and branch teachers working during 2009-2010 educational year in Bitlis province and its districts (Adilcevaz, Ahlat, Güroymak, Hizan, Mutki and Tatvan). In this research, for obtaining data a questionnaire have been used; involving three sections. In the first section of this questionnaire, six variables about personal information were asked. In the second section, 18 questions for determining teachers? opinions about project tasks were asked. And in the third section 20 questions were asked for evaluating teachers? opinions about project tasks? practicability. Totally, this questionnaire consists of 38 questions.The data, obtained at the end of the study, were analyzed by using the SPSS 15.0 statistical packet program. In the analysis process of the data; frequency, percentage and arithmetic means were computed and for the sub-aims of the study Mann Whitney U- Test and Kruskal Wallis H-test were used.According to this study?s results; it was found that project tasks are beneficial in education in many ways and many of the primary school teachers have an optimist aspect about Project tasks. Another result of this research is; majority of primary school teachers have performed appropriately in preparation, practicing and evaluation of project tasks. Finally, another result of the study is, female teachers are more effective than male teachers in practicing Project tasks and classroom teachers are more effective than branch teachers in practicing Project tasks.Key Words: Complementary Measurement And Evaluation, Project Tasks,
Collections