Tahir Binaşur ve nesh anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Tahir b. Aşur ve Nesh Anlayışı` adlı bu tezimiz, giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Tezimizin birinci bölümünde Muhammed Tahir b. Aşur'un hayatını, yaşadığı dönemdeki İslam dünyasının ve Mağrib coğrafyasının durumunu inceledik. Ayrıca İbn Aşur'un Tunus'taki İslamî ilimlerin ilerlemesindeki rolünü, ıslahat projelerini ve Kur'an ilimlerine bakışını inceledik.İkinci bölümde, İbn Aşur'un nesh anlayışını inceledik. Ayrıca Tefsiru't- Tahrir ve't-Tenvir adlı eserde mesuh kabul edilen ayetlerle ilgili İbn Aşur'un yorumlarını inceledik. İbn Aşur, tefsir geleneğinde mensuh kabul edilen birçok ayeti yaşadığı çağla ilişkili olarak tefsir etmektedir. İbn Aşur, cumhurun kabul ettiği nesh anlayışını benimsemektedir. Ancak O, maslahatçı bir düşünceye sahip olduğu için yer yer ekser ulema tarafından mensuh kabul edilen bazı ayetlerin mensuh olmadığını ortaya koymuştur.Tahir b. Aşur, nesh olgusunu, `Nesh` `İnsa` ve `Nisyan` kavramları bağlamında incelemektedir. İbn Aşur her üç kavramı şu formülle taksimata tabi tutmaktadır: İlk hüküm, daha hayırlısı veya benzeri bir hükümle değiştirilir.Bu çalışma, Kur'an ilimleriyle özellikle nesh ile ilgili bazı bulguları tespit etmeye yöneliktir. Bu çalışma ile Kur'an'ı yorumlama metodolojisine olumlu bir katkı sağlamayı amaçladık. My thesis `Tahir b. Ashur and his understending of nash` consists of one introduction and two capter and one of result chapter.I studied the life of M. Tahir b. Ashur and condition of Islamic word especially Magrib. Besides I studied his role in Islamic sciences in Tunus, his reform Project and his approache to Qur'nic sciences.In the second chapter I studied understending of Ibn Ashur about nash. I studied also interpretatin of Ibn Ashur about accepted mansuh verses in this exegesis `Tenviru't-tahrir ve't-Tenvir`ibn Ashur interprets many verses accepted as mansuh relating with his contury. ibn Ashur also considers many verses admited by majority as mansuh. But he producec that verses admited by majority as mansuh is not mansuh.Tahir b. Ashur studied the phenomenen of nash connected with `nash, insha and nisyan.` ibn Ashur divide these there concepts with this formula: First judgement is changed with the best or similer one.My aim in to contribute an positive contribution to the Quranic interpretation methodology with this study.
Collections