II. Meşrutiyet Dönemi okul öncesi eğitim çalışmalarının Cumhuriyet Dönemi uygulamalarına etkilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada II. Meşrutiyet Döneminden günümüze kadar yapılan okul öncesi eğitim çalışmaları incelenmiştir. II. Meşrutiyet Dönemindeki okul öncesi eğitim çalışmalarının Cumhuriyet Dönemindeki çalışma ve uygulamalara ne gibi etkisi olduğu amaçlanmıştır. Tarama modelinde yapılan bu çalışma özellikle okul öncesi eğitim programları, öğretmen kılavuz kitapları ve yasal düzenlemeler kapsamında yapılmıştır.Çalışma altı bölümde hazırlanmıştır. İlk bölümde problem ve kullanılan yöntem açıklanmıştır. İkinci bölümde okul öncesi eğitim ve önemi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Bu bölümde çeşitli medeniyetlerde okul öncesi eğitimin gelişimi ve modern anlamda okul öncesi eğitime öncülük eden Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi incelenmiştir. Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi üç başlık altında araştırılmıştır; II. Meşrutiyet döneminde okul öncesi eğitim çalışmaları, 1923'den 1952'ye kadar okul öncesi eğitim, 1952'den 2010'a kadar okul öncesi eğitim çalışmaları. Eğitim çalışmaları açısından birçok alana kaynaklık eden II. Meşrutiyet Dönemdeki çalışmalar ile Cumhuriyet Dönemi'ndeki çalışmalar ayrıntılı olarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde II. Meşrutiyet Dönemi okul öncesi eğitim çalışmalarının Cumhuriyet Dönemi uygulamalarına etkileri değerlendirilmiştir.Sonuç olarak II. Meşrutiyetten günümüze kadar olan okul öncesi eğitim çalışmaları ayrıntılı olarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmaların alana katkı sağlaması beklenmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda yapılan ilk çalışmaların neredeyse Cumhuriyet'in 1952 yılına kadar üzerine katkı yapılamadan tam tersine özünü kaybederek devam ettikleri görülmüştür. 1952'den 2010'a kadar hazırlanan programların eğitim etkinliklerinde, öğretmen rehberlerinde ve yasal düzenlemelerinde de II. Meşrutiyet dönemi okul öncesi eğitim çalışmaları etkilerini geniş ölçüde devam ettirmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, Türk eğitim tarihi, Türk çocukluk tarihi, okul öncesi programı, anaokulu, çocuk bahçesi, çocukluk In the study, pre-school education studies that have been studied from II. Constitutional Monarchy Period to today have been analyzed. It is aimed to demonstrate what influences of pre-school education studies of II Constitutional Monarchy Period to the studies and application in Republican Period are. This study held in scan model has been done in the scope of especially pre-school education schedules, teacher guidebook and legal reforms.The study has been prepared in six chapters. In chapter one, the matter and the method used have been explained. In chapter two, pre-school education and its importance have been emphasized. In chapter three, the historical development of pre-school education has been dealt. The historical development of pre-school education in European countries leading to progress of pre-school education in various civilisations and pre-scool education in modern sense has been studied in this chapter. The historical development of pre-school education in Turkey has been researched under three titles ; pre-school education studies in II Constitutional Monarchy Period, pre-school education from 1923 to 1952, pre-school education studies from 1952 to 2010. The studies in II Constitutional Monarchy Period and in Republican Period which are sources of many fields in terms of education studies have been scrutinized. In chapter four, the influences of pre-school education studies in II. Constitutional Monarchy Period to the applications of Republican Period have been evaluated.Consequently, the pre-school education studies that are from II Constitutional Monarchy Period to today have been tried to be presented in detail. These studies are expected to contribute to the field. It is seen that the early studies had held by losing its essence till nearly 1952 during Republican Period, on the contrary, without being contributed on as a result of the evaluation held. II. Constitutional Monarchy Period pre-school education studies have also continued their effects widely in the education activities, teacher?s guide and legal reforms of the schedules which have been prepared from 1952 to 2010.Key Words: Pre-school education, History of Turkish education, History of Turkish childhood, Pre-school schedule, nursery school, playground, childhood
Collections