A comparison of V. S. Naipaul and George Lamming in the light of politics of postcolonialism and poetics of alienation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İkinci dünya savaşından sonra batılı güçler tarafından sömürgeleştirilen toplumlar birer birer görece bağımsızlıklarını elde ettikten sonra, Batı söylemine (discourse, thesis) karşı postkolonyal teori adı altında başka bir söylem (counter discourse, antithesis) geliştirdiler. Her ne kadar bu iki karşıtın çatışması sonucu daha kapsayıcı bireşimler (syntheses) meydana gelmiş olsa da, bu bireşimler de bir süre sonra birer tez haline gelip kendi karşıtlarını oluşturmuşlardır. Insanlık, özellikle de `Doğu' diye tanımlanmış toplumlar, bu kısır döngü içerisinde enerjisini tüketmektedir. Günümüz dünyasında hem ulusal hem de uluslar arası politik ilişkilerin büyük bir kısmı Doğu-Batı ikili karşıtlığı üzerinde hareket etmekte ve bu hareketten de çoğu zaman çatışmalar çıkmaktadır.Bu açıdan değerlendirildiğinde bu tez postkolonyal teoriyi temel alarak, bir şekilde doğu-batı karşıtlığını temsil ediyor diyebileceğimiz George Lamming ve V.S Naipaul'un politik söylemlerini ve bu söylemlerden ya da anlayışlardan kaynaklanmış olabilecek `yabancılaşma' temasını yapıtlarına nasıl yansıtmış olduklarını inceleme konusu yapmaktadır.Tezin iki ayağından biri olan politik anlayışları karşılaştırılırken, her iki yazarın kurgusal olmayan, gezi ve gözlemlerine dayalı ve hemen hemen aynı tarihlerde yazmış oldukları The Pleasures of Exile (1960, Lamming) ve The Middle Passage (1962, Naipaul) adlı iki eser temel alınmıştır. Diğer ayağı ise Melvin Seaman'ın `alienation' kavramı ile ilgili beşli sınıflandırması, Marx, Hegel ve varoluşçuların yabancılaşma (alienation) teorileri temel alınarak, Naipaul ve lamming'in A House for Mr Biswas (1961) ve In the Castle of My Skin (1953) adlı romanlarında yabancılaşma teması ve işleniş biçimi incelenmiştir.Bu çalışma, sadece kendi doğrularını ileri süren tez ve antitezlerin, ya da ikili karşıtlıkların kısır döngüsel çatışmalarından kurtulmanın, Hegel'in `bir ikiliğin iki ucunu da hem kapsayıp hem de inkar ederek ötesine geçmek' anlamına gelen `Aufhebung' kavramının benimsenmesiyle mümkün olabileceği sonucuna varmıştır. Bülent Somay'ın `En Ölümcül Günah' adlı makalesinde belirttiği gibi; ?Şark/Garp, Sömürge/Sömürgeci ikilikleri de taraflardan birini tutup ötekini imhaya çalışarak aşılmayacak. İkisini de hem kapsayıp hem inkar ederek geçilecek bunların ötesine.? This thesis is two-fold. On the one hand, it focuses on the political views of Naipaul and Lamming as regards the culture of once-colonized countries considered as the ?Third World?, on the other hand, it focuses on how they experienced and treat the concept of alienation which must be considered to be the resultant of their politic standpoints. The first fold is based on Naipaul?s The Middle Passage and Lamming?s The Pleasures of Exile, both of which are the writers? the first nonfictional works portraying their political standpoints as regards the history, nationalism, and the cultural identity of the West India, in particular, and the `Third World? in general. The second fold takes Naipaul?s A House for Mr Biswas and Lamming?s In the Castle of My Skin into consideration. Relying on Homi Bhabha?s notion of `unhomeliness? and Melvin Seeman?s highly influential five-fold classification of the theme of alienation, and considering Hegelian, Marxist and existentialist theories as regards the noition of alienation as well, it portrays how V. S. Naipaul and George Lamming may have experienced and dealt with the theme of alienation, unhomeliness and displacement in these novels.Drawing on postcolonial theory, this thesis compares two opposing literary figures exploring their political cultural and ethnic backgrounds and how these have developed their world view from which they yield their oeuvres, and it illuminates how versions of reality or binary oppositions may vary from an individual to the other, or speaking generally from one culture to the other. Having different versions of their own realities, George Lamming and V.S. Naipaul are known to be the two writers who represent the two opposing poles, namely; the East and the West, between which there has been a solid tension on the ground that each propounds its own thesis to be for the benefit of humanity.This study comes to a conclusion that in order to abstain from such vicious circles of the clashes between thesis and antithesis, all binary oppositions had rather appropriate Hegel?s concept of Aufhebung which also means sublation.
Collections