Quality standards of high education and its contribution to achieve competitive advantage
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, Irak Kürdistanı'ndaki üniversitelerin akademik personeli arasında yükseköğretimdeki kalite standartları ile rekabet avantajı arasındaki korelasyonun bulunmasıdır. Çalışma, yükseköğrenimde kalite standartları ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi ve bağımlı değişken olarak rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın ampirik kısmı niceliksel yaklaşımla yürütülmektedir. Veriler yapılandırılmış bir anket yoluyla toplanmıştır. Anketler, Irak'ın kuzeyinde üç üniversite (UHD, ISHIK ve AUK) arasında rastgele bir akademik personel dağıtıldı. Toplam 126 anket formu toplandı. Analizde Pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Analiz, İstatistik Sosyal Bilim Paketi (SPSS) aracılığıyla gerçekleştirildi. Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğunu gösteren Pearson korelasyon değeri 0.743'tür. Aynı şekilde, Sig. (2-Kuyruklu) değeri 0.000, ki bu 0.05'den düşüktür. Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu, tüm korelasyonların pozitif ve anlamlı olduğu sonucuna varıldı (p <0.05). Bu, tüm değişkenlerin tutarlı bir şekilde ilişkili olduğunu göstermektedirANAHTAR KELIME: Kalite Kavramı, Yükseköğretimde Kalite Standardı,Rekabet Üstünlüğü The core objective of this study is to find the correlation between quality standards in higher education and competitive advantage among academic staff in three universities in Iraqi Kurdistan. The study aims to determine the relationship between quality standards in high education as independent variables and competitive advantage as a dependent variable. The empirical part of this research is conducted by using the quantitative approach. The data were collected through a structured questionnaire. The questionnaires were distributed randomly academic staff between three university, (UHD, ISHIK, and AUK) in north of Iraq. A total of 126 completed questionnaires were collected. Pearson's correlation and multiple regression analysis were adopted in the analysis. The analysis was carried out via Statistical Package for Social Science (SPSS). The Pearson correlation value is 0.743 which indicates a strong positive relationship between Independent and dependent variables. Likewise, the Sig. (2-Tailed) value is 0.000, which is less than 0.05. Therefore, we can conclude that there is a statistically significant relationship between Independent and dependent variables, All the correlations are positive and significant (p < 0.05). This illustrates that all variables are related rather cohesivelyKey word: Quality concept, Quality standard in higher education, Competitive advantage
Collections