Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Mualla
dc.contributor.authorDemir, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-04T09:31:01Z
dc.date.available2020-12-04T09:31:01Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70775
dc.description.abstractİnsan davranışı; davranışın altında yatan temel nedenler, gözlenebilen davranış ve davranışın sonuçları olmak üzere üç boyutta incelenebilir. Bir insan davranışı olarak salih amel kavramı araştırmada bu bakış açısı ile çalışılmıştır. Giriş bölümünde kavram, düşünce ve dilin birbirleri ve Din Eğitimi alanı ile ilişkisi çerçevesinde araştırmanın problemi, amacı ve önemi ortaya konulmuştur. Birinci bölümde salih amelin oluşmasını sağlayan onu besleyen nedenler ve gerekçeler olarak hakikat-iman-islam-hidayet kavramları teolojik arkaplan olarak ele alınmış, ayrıca salih amel kavramının dini kavramlar içindeki yeri gösterilmiştir. İkinci bölüm salih amel kavramına ayrılmıştır. Bu bölümde salih kavramı, ilk dönemden günümüze salih amel kavramın tanımı ve anlam içeriği üzerinde durulmuştur. Salih amel kavramının kavramsal çerçevesi ise Allah-insan ve çevre ilişkileri bağlamında tasnif edilmiştir. Yine bu bölümde salih amel kavramı bilgi, içtenlik, denge, tevekkül, dua, sabır, kalıcılık, uygunluk, temizlik, yararlılık ve estetik gibi nitelikleri ile ele alınmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise salih amel kavramı kapsam, çeşitlilik ve süreklilik özellikleri ile yaşam boyu öğrenme felsefesi ile öğrenme ortamına taşınmıştır. Din eğitiminde öğrenmenin niteliği, yaşam boyu öğrenme ilkeleri ve öğrenme düzeyleri malumat-bilme anlama-duygusal-değer üretme-uygulama ve yansıtma başlıkları altında ele alınmıştır. Araştırmada salih amelin sonuçları dinin insana kazandırmak istediği yetkinlikler olarak dinin amaçları ile ilişkilendirilmiştir. Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde salih amellerin insana kazandıracağı yetkinlikler; bireysel alanda ve insan-Allah, insan-insan ve insan-çevre ilişkileri bağlamında işlenmiştir. Son olarak salih ameller ile kazanılan yetkinliklerin korunmasına dikkat çekilmiştir.
dc.description.abstractHuman behaviour can be examined in three dimensions as the underlying causes of the behaviour, observable behaviour and the results of the behaviour. As a human behaviour, the concept of good deed is studied with this perspective in the research. In the introductory chapter; in the framework of the relationship of concept, idea and language, with each other and with religious education; the problem, the purpose and the importance of the research are introduced (presented).In the first chapter, as the reasons that generate and support good deeds, concepts of truth-faith-islam-right way are discussed in theological background; in addition, the place of the concept of good deed in religious concepts is shown. The second chapter is separated foren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleDini kavramlar ve öğrenme ortamları: Salih Amel örneği
dc.title.alternativeReligious concepts and learning environments: Example of good deed salih amel
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGoodness
dc.subject.ytmReligious conducts
dc.subject.ytmHuman behavior
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmCompetence
dc.subject.ytmIslam
dc.identifier.yokid10005258
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332009
dc.description.pages380
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess