Üslûp ve anlam açısından Kur`an`da `hıfz` kavramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şüphesiz ki, Yüce Allah tarafından Hz. Peygambere indirilen Kur' an-ı Kerim üzerinde sayısız araştırmalar ve çalışmalar indirildiği günden beri devam edegelmiştir. Özellikle içerdiği cümle çeşitleri ve kavram zenginliği hasbesiyle de birçok araştırmacının ilgilendiği alan olarak da temayüz etmektedir. Bizde Üslûp ve Anlam Açısından Kur'ân'da Hıfz Kavramı başlığıyla bir çalışmayı uygun görerek Kur'ân'a bir nebze de olsa hizmet edenlerin kervanına katılmak istedik.Çalışmamızın giriş kısmında, konunun hangi sebeplerden ötürü seçildiği,yapılan araştırmanın amacının ve yönteminin neler olduğu ve eksiksiz bir şekilde çalışma içeriğine dair açıklamalar ele alınmıştır. Birinci bölümde Hıfz kavramı hakkında bir takım bilgilere yer verilerek genel olarak karşılğında kullanıldığı bazı manalar verilmiştir. İkinci bölümde de Kur'ândaki hıfz ayetlerinin anlamsal boyutları çerçevesinde Kur'ân'ı Kerîm'in Hıfzı, Avretlerin (Müstehçen yerlerin) Hıfzı, Yüce Allah'ın Sınırlarının Hıfzı gibi başlıkların altları tirtizlikle doldurulmaya çalışılmıştır.Üçüncü bölümde ise Kur'ân'daki hıfz ayetlerinin terkîbi boyutu kapsamında hıfz kavramının fiil cümlesindeki kullanımı, müstakil fiil cümlesindeki kullanımı, müsbet fiil cümlesindeki kullanımı, geçmiş zaman kipindeki kullanımı, fiil cümlesindeki doğrudan kullanımı, fiil cümlesindeki dolaylı kullanımı, geniş zaman kipindeki kullanımı, menfi fiil cümlesindeki kullanımı, müstakil olmayan fiil cümlesindeki kullanımı, isim cümlesindeki kullanımı, normal isim cümlesindeki kullanımı, deşikliğe uğramış isim cümlesindeki kullanımı, ceza anlamını içeren isim cümlesindeki kullanımı, müekked isim cümlesindeki kullanımı ve hıfz ayetlerindeki nida ve üslûbu şeklindeki başlıklar titiz bir şekilde incelenerek araştırma noktalanmaya çalışılmıştır. This research paper consists of three chapters; the first chapter contains the preface, the second chapter deals with the thematic study of '' hifz'' idiom, in the Quranic use. Whereas the third chapter talks about the synthetic study of the memorize verses. In the preface, I pointed at the structure and the indication as tools to synthetic understanding, and I didn't deal with structure like the old used to by focusing only on the grammatical functions of the consisting parts, yet I dealt with all the synthetic aspects. As for the first chapter, I dealt with the thematic study of '' memorize '' idiom, in the Quranic use, and we mean by '' the Quranic use '' that kind of study which talks about the thematic aspects of related to the ''hifz'' idiom, it's interpretation both lingually and idiomatically, in addition to addressing to the legislative and religious aspects of the '' memor ize '' idiom mentioned in Quran, which is divided into three sections; the first section deals with both lingual and idiomatic meaning of the '' memorize '' idiom, and the second section talks about the '' hifz '' idiom in the Quranic use, as for the third one, I dealt with synthetic function of the memorize verse in Al Quran Al Kareem. The second chapter, which talks about the synthetic study of the memorize verses in Quran, which again divided into two sections; the first section deals with verbal sentence which has been subdivided into three units; the first unit talks about independent verbal sentence with both affirmative and negative sentences, and the second units is for nondependent sentence. The second section deals with nominal sentence, which also has been divided into two units; the first unit talks about the traditional nominal sentence whereas the second units talks about displaced nominal sentence that was specialized for those nominal sentences with recompense indication , the asserted nominal sentence and the vast sentence. As for the third and the last unit; it is specialized for the stylistic sentence which has been once again divided into three subunits; the first unit studies conditional sentence, the second units studies interrogative sentence and the third one studies both the positive complete and negative complete sentences.
Collections