Kaynaştırma eğitimi üzerine sosyolojik bir inceleme -Van kent merkezi örneği-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kaynaştırma eğitimini (inclusion education) sosyalbağlamda değerlendirmeye çalışmaktır. Akademik başarı ekseninde kaynaştırmaeğitiminin (inclusion education) özel gereksinimli bireye kazandırdığı kazanımlar veeksik kalan yönlerini ortaya koymaktır. Yani kaynaştırma eğitiminin sosyal birresmini, bu eğitime devam eden özel gereksinimli birey, onların ebeveynlerinin vebranş öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak çizmektir. Çalışmanın evrenini Vankent merkezi oluştururken, örneklemini de, Van'ın İpekyolu, Tuşba ve Edremitilçelerinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında kaynaştırma eğitimine devam eden ortaöğretim düzeyinde 10 kaynaştırma öğrencisi, bu öğrencilerin her türlü ihtiyaçlarınıkarşılamayı üstlenen ebeveynleri konumundaki 10 yakını ve yine bu öğrencilerinsayılarına orantılı olarak derslerine girmekte olan 10 branş öğretmeni olmak üzeretoplam 30 birey oluşturmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi örneği olmuş olupderinlemesine mülakat tekniği ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizi içerik analiz(contentanalys) yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda; ebeveynler,öğretmenler, okul yöneticileri, özel gereksinimli bireyler, akranları ve diğer tümpersonellerden oluşan kaynaştırma ekibinin kaynaştırma eğitimine ilişkin gereklibilgi ve donanıma sahip olmadıkları, bu unsurların bu süreci yürüten kurum vekuruluşlar tarafından bilgilendirilmedikleri, çocuk-ebeveyn ve öğrenci-öğretmenilişkilerinin çoğunlukla duygusal bir düzlemde yürütüldüğü, özel gereksinimliçocukların sosyal bağlamda dışlanmalarının bulundukları sınıf ortamlarına görefarklılık gösterdiği, özel gereksinimli çocukların akademik başarılarının da yinebireyden bireye farklılık gösterdiği, özel gereksinimli bireylerin ihtiyaç duyduklarıIIgerekli materyallerin önemli düzeyde eksiklik gösterdiği ve özel gereksinimlibireylerin bireysel desteğe ve alanında uzman eğiticilere ihtiyaç duyduklarısonuçlarına ulaşılmıştır. The purpose of this study is to examine inclusion education in the socialcontext. We try to reveal the answer of those question: how does inclusion educationimpacts the gains of students who need special education and what ate the missingaspects. In other words we draw a social picture students who take inclusioneducation based on the views of their parents and teachers. While the universe ofstudy was formed in Van city center the sample of study was formed 10 middleschool students who enrolled 2016-2017 education year in İpekyolu, Tuşba, Edremitdistricts, 10 parents who are supposed to take care all kind of needs of those studentsand 10 branch teachers, total 30 individuals. The study was an example of qualitativeresearch method and in-depth interview technique and data were collected. The datawere analyzed by content analysis technique. At the result of study: We found thatparents, teachers, school administrators, special needs individuals, non-disabledpeers and all other personnel do not have the necessary knowledge and equipmentabout inclusion education, they are not informed by the institutions and organizationsconducting this process, the relationship between students-parents and teachersmostly conducted on an emotional level, the exclusion of children with special needsin the social context differs according to the classroom environment, the academicachievement of children with special needs differ based on the individuals, thespecial needs individuals have a significant lack of the necessary materials and thespecial needs individuals need individual support and teachers who are expert in thefield.
Collections