اتجاهات المعاصرين في تجديد النحو العربي
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arapça Dilbilgisinin Yenilenmesinde Çağdaş Yönelimler` başlıklı tezimizde on d XIX. ve XX. yüzyılda Arapça dilbilgisi yenileme çabalarının doğasını incelemeye çalışmaktayız. Bununla birlikte konu ile ilgili ana kavramlara ışık tutarak çağrışımlarını belirlemeye çalışmaktayız. Tezimizi üç bölümde ele almaktayız. Bunlar; yenilik eğilimi, dilsel eğilimi ve pedagojik eğilimlerdir. Söz konusu çalışmadaki temel amacımız, dilbilim sisteminin geçmişi ve günümüz arasındaki tarihi ayrılık noktasını ortaya koymak, dilin de diğer unsurlar gibi değişen ve herşeyi etkisi altına alan uygarlığa tabi olduğunu ortaya koymaktır.Çalışmamızda modern araştırmacıların klasik âlimleri aşırı bir şekilde eleştirmelerini ve Arapça'yı doğasına aykırı olan teorilere tabi kılmalarını geçersiz kılmaya çalıştık. Bu amaçla aklî olarak yenileme gayretleri ile Arap dil yapısı arasına fark koyduk.Bu araştırma modern müktesebatın değerlendirilmesine katkıda bulunma ve bütün ümmet tarafından kabul edilen doğru metodu geri getirme girişimidir.Anahtar Kelimeler: Yönelimler, Arap dibilimciler, Yenilenme, Canlanma, Eğitim, Dil. In this thesis which is entitled` Modern trends of renewing in Arabic Grammar` I try to study the nature of renewal efforts in Arabic grammar at nineteenth and twentieth century, then shedding lights upon main concepts, trying to determine its directions. It required to be in three chapters; innovation trend, Linguistic trend, educational trend, and purpose of these is historical separation between now and past of linguistic system. Although I refuted researcher's exaggeration criticizing of the old and subjected the grammatical phenomena of derived theories imported from people which is in contrary to the nature of Arabic linguistic usage derived from the text, and distinguished between the efforts of renovation and the Arabic language system derived from nature. This research is an attempt to contribute in evaluation of the outputs of the modern Renaissance, which should be directed to be studied, and taking it back to the right course which is accepted by the nation.Keywords: directions, languge scholars, renewal, revival, education, Language.
Collections