تطور البنية الدرامية في مسرحيات محي الدين الزنكنة
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Muhyeddîn Zenkene (ö. 2010) tiyatrolarındaki dramatik yapının gelişimini ele almakta ve söz konusu tiyatrolardaki dramatik olayları oluşturan unsurları ortaya koymaktadır. Bununla birlikte Zenkene'nin geleneksel ile deneysel tiyatrolarını karşılaştırmaktadır. Geleneksel tiyatrolarında `el-Cerad` (çekirge) ve `el-Yemâme` (güvercin) isimli eserlerini esas aldık. Çünkü bu iki tiyatro, her bölümde ayrı olayları ihtiva etmektedir. Biz de her bölümde Zenkene tiyatrolarındaki çatışma türünü ve dramatik yapının oluşumunu inceledik. Tezimizin birinci bölümü birkaç konuyu içermektedir. Bu konular da tiyatro metninin ana esaslarının kolaylıkla bilinmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Söz gelimi birinci konuda `yapı`, ikincisinde `şahıs` üçüncüsünde ise `diyaloğ`u ele aldık. İkinci bölümde ise aynı konuları deneysel tiyatrolarında ele aldık. Onun `suâl` (soru) isimli tiyatrosunu deneysel bir tiyatro olarak kabul ettik. Çünkü mezkûr tiyatro ana fikir, yapı ve esas aldığı bölümler açısından geleneksel tiyatrodan ayrılmaktadır. Sonuçta ise Zenkene'nin tiyatrolarındaki dramatik yapının gelişimi, şahıs, yapı ve diyaloglardaki farklı unsurları ortaya koyduk.Anahtar Kelimeler: Gelişim, Dramatik Yapı, Geleneksel Tiyatro, Deneysel Tiyatro, Şahıs. This research deals with the evolution of the dramatic structure in Zangana's plays. He tried to uncover the elements of the dramatic event in his plays and tried to compare his traditional theatres with his experimental theatres. In the traditional theatre we relied on two plays (locusts, Pigeon) as two traditional plays based on the chapters and the single event in each chapter and we tried to show the type of conflict in each chapter and the composition of the dramatic structure in the Zangana theater, and we distributed the first chapter into multiple sections to facilitate the identification of basic features of theatrical text. In the first section we dealt with (the plot) and in the second section (characters) and in the third section (Scenario)And in the second chapter we dealt with the same subjects, but in the experimental theatre, we choose the play (The Question) as an experimental theatre on the basis that the play The Question differs from traditional theatre in terms of composition and idea and even in dependence on the chapters is different from the traditional theatre. In conclusion, we tried to present the dramatic development in the structure of Zangana plays and to present differences in the field of characters, scenario and plot. Keywords: Evolution, dramatic structure, tradition play, experimental play, characters
Collections