Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği bölümlerindeki yan alan beden eğitimi öğretiminin yeterliliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
119 ÖZET Eğitim Fakülteleri Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinde Yan Alan olarak Beden Eğitimi ve Yeterliliği adlı çalışmada Türkiye ve Almanya'da ilgili kaynaklar taranmış, çeşitli kütüphanelerde araştırmalar yapılmıştır, İlgili Üniversitelerin Sınıf Öğretmenliği Bölümlerindeki Yan Alan Beden Eğitimi programında okuyan öğrenciler üzerinde alan araştırmasıyla çalışma önemli bir boyut kazanmıştır. Buradan hareketle 6 bölümden oluşan araştırmada spor eğitimine ilişkin temel bilgiler, çeşitli öğretim kurumlarında Beden Eğitimi, Orta Öğretimde Beden Eğitimi, Yüksek Öğretimde Beden Eğitimi, Almanya'da Beden Eğitimi konularına yer verilmiştir. Sınıf Öğretmenliği Bölümlerindeki Yan Alan Beden Eğitimi dersleri ile buna ilişkin anket soruları bir arada değerlendirilmiştir. Ayrıca anket çalışmaları tablolaştırılmış, inceleyicilere ve okuyuculara kolaylık sağlanmaya çalışılmıştır. Sonuç ve Öneriler bölümü ile de genel bir değerlendirme yapılmıştır. Türkiye'de Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanan bu çalışma ilk defa yapıldığından bazı hataları olabilecektir. Buna rağmen Türkiye'de ilk defa yapılması açısından da önem arzetmektedir. 120 ZUSAMMENFASSUNG Die Arbeit `Sportlehre als den Nebenfach für die Grundschulen an den pedagogischen Fakultaten` besteht aus folgende Abschnitten. Im ersten Abschnitt haben wir die Begriffe über den sport und die Leibeserziehung ekliert und über diese Begriffe Besheid gegeben. Ausser deen haben wir die praktichen Durchführungen den Sport und der Leibeserziehung und desen Entwirclung in ihrer Geschichte untersucht. Wir haben auch deren Erziehungssystem der sport und der Leibeserziehung in den verschiedenen seiten in die hand genommen. Im zweiten abschinitt haben wir die sportlehre und praktisch Durchführungen in den verschiedenen schulen und Gymnassien untersucht. Im dritten Abschnitt haben wir die sport und Leibeserziehungslehre in den Deutschen Grund, Haupt, Real und sonderschulen und die sport und Leibeserziehungslehre in den Turkischen Grundschulen vergleichen. Im vierten Abschnitt haben wir die sport und Leibeserziehungslehre als Nebenfach in den Grundschullehrenabteilungen der pedagogischen Fakültâten untersucht. Im ürnften Abschnitt haben wir mit den studenten eine Anfragi gemacht. Im sechsten Abschnitt haben wir einen all gemeinen Blich auf die Arbeit gemacht.
Collections