9-11 Yaş grubu çocuklarda kondisyonel spormotorik özelliklerin koordinatif yeteneklere etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ııı OZ Araştırmada; 9-11 yaş grubu 31 erkek öğrenciye spormotorik testler uygulanarak kondisyonel özellikleri ve koordinatif yetenekleri ölçülmüştür. Bu ölçümler, kondisyonel spormotorik özelliklerin koordinatif yeteneklere etkisi olup olmadığının, eğer varsa etki derecesinin belirlenebilmesinde kullanılmıştır. Çalışmada kondisyonel spormotorik özelliklerden kuvvet, çabukluk ve hareket genişliği ile koordinatif yetenekler test edilmiştir. Kuvvet özelliğinin belirlenmesinde, el kavrama kuvveti ve uyluk itme kuvveti testleri uygulanmıştır. Hareket genişliğinin belirlenmesinde; gövde katlanması (flexion), gövde açılması (extantion), kalça katlanması (flexion), kalça açılması (extantion), diz katlanması (flexion) ve diz açılması (extantion) testleri uygulanmıştır. Çabukluk özelliğinin belirlenmesi için 30 metre koşu testi, koordinatif yeteneklerin belirlenmesinde ise Kasa Bumerang Koşu testi uygulanmıştır. Denekler, Zeve İlköğretim Okulu'ndan 9-10-11 yaş grubu 3-4-5. sınıflarda okuyan erkek çocuklar olmak üzere tesadüfi yöntemle belirlenmiştir. Testlerin uygulanmasında, Clifton Handgrip Dynamometer, Cbyex Edi-320 Digital inclinometer, Back & Leg Muscle Dynamometer, klasik goniometre ve fotosel kullanılmıştır. Minitab programında yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonunda, 9-11 yaş grubu erkek çocuklarda koordinatif yeteneğe en fazla etki eden kondisyonel özelliğin çabukluk olduğu bulunmuştur. Daha sonra sırasıyla; hareket genişliği, boy uzunluğu, beden ağırlığı ve kuvvetin koordinatif yeteneğe etkide bulunduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Spormotorik test, koordinatif yetenek, kondisyonel özellik. IV ABSTRACT In this study, the investigation of the effect of spormotoric features on coordinative skills in the children of 9-11 ages has been aimed, the investigation group is comprised thirty-one 9-11 aged boy students who have been cosually chosen among the students of Zeye Primary School, Campus, Van. During the study: the antropometric measurements have been taken, the height and the weight, the conditional spormotoric aspects; the grasping power of the hands, and pushing power of the thigh have been determined by the related tests. The flexibilty aspects; the bending ofthe body (flexion), the extantion of thebody (extantion), the folding of knee (flexion), the extantion ofthe knee (extantion), the folding of the legs (flexion) and the extantion of thelegs (extantion) have all been determined with therelated tests. The aspect of being fast; has been taken with a thirty-metre running test and the coordinative skills have been found out by Kasa Bumerang tests. During the measurements; Clifton Hand-grip Dynamometer, Cybex Edi 320 Digital Inclinometer, Back&Leg Muscle Dynamometer goniometer and fotocel have been used. As a result of statistical evaluations it has been found out that, in 9-1 1 aged boys, the primary effect on the coordinative skills is the conditional aspect `fastnes`, and then, each in turn comes; flexibility, height, weight and strength have been found to effect the coordinative skills. Key Words: Spormotoric tests, coordinative ability, conditional aspects.
Collections