Van il merkez ilköğretim okullarında skolyoz taraması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
8. ÖZET Van İl merkezinde bulunan 7-15 yaş arasındaki ilköğretim öğrencileri araştırma kapsamına alındı. Bu araştırmada, Van il merkezinde bulunan 37 ilköğretim okulu arsında basit rasgele örnekleme yöntemiyle on ilköğretim okulu seçilerek, küme örneklemesi yöntemi kullanılarak, öğrenciler taramadan geçirildi. Skolyoz prevalansının saptanması amacıyla taramaya 7-15 yaş grubunda 1 1983 öğrenci alındı. Eğilme testi olumlu olan 235 öğrencinin anteroposterior spinal radyografileri Cobb metodu ile değerlendirildi. 74 öğrenciye skolyoz tanısı kondu. 8173 erkek öğrenciden 45 'inde, 3810 kız öğrenciden 29'unda skolyoz görüldü. Kız öğrencilerin sayısı az olmasına karşılık, skolyoz görülme oram erkeklere nazaran daha fazla idi (p<0.05). Cobb metoduna göre öğrencilerin skolyoz açılan 5° ile 23° arasında değişmekteydi. Sonuç olarak bu çalışmada skolyozun erken dönemde saptanmasının konservatif tedavi şansını yükselttiği yadsmamıyacak bir gerçektir. Erken tam skolyozlu çocuk ve ailesine psikolojik ve sosyoekonomik açıdanda yarar sağlıyacaktır. Bu 4şdjnje okul taramalarının yaygınlaştırılması gerektiği düşüncesindeyiz. 43 9. SUMMARY In Van, a large scale study on school screening for Scoliosis was conducted to asess the prevalence rate. The adams forward bend test and the other clinical measurement were combined for school scoliosis screening in 11983 students who were 7 to 15 years of age (10 randomisely selected in 37 schools). Children with a positive bending sign were referred for additional radiographic examinations; 235 children returned for this second evaluation. A lateral spinal curve with a Cobb angle of more than 5 degrees was seen in 74 children (p<0.05). Scoliosis angles measured by Cobb method were between 5° and 23°. Although the number of girls was lower than boys the point prevalence ratio was higher in this group. There were scoliosis in 45 boys and 29 girls respectively in 8173 boys and 3810 girls. In conclusion, early diagnosis of scoliosis was important because of the higher therapy chance and it will be beneficial in psychological and socieconomical status for both children and their parents. We thought that, school screenig for scoliosis should become wide spread. 44
Collections