Üniversite öğrencilerinde yeme alışkanlıkları, yeme tutum değişiklikleri ve dissosiyatif yaşantılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ı.öz Bu çalışmada 282'si kız, 673'ü erkek olmak üzere toplam 955 öğrenci yeme alışkanlıkları, yeme tutum değişiklikleri ve dissosiyatif yaşantılar ve depresif bulgular yönünden değerlendirilmiştir. Çalışmada Yeme Tutum Testi (EAT), Edinburg-Bulimia Araştırma Testi ( BİTE ), Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği (DES), Beck Depresyon Envanteri ( BDI ) ve sosyo demografik veri formu kullanılmıştır. Öğrencilerde yeme tutumları, yeme alışkanlıkları, dissosiyatif yaşantıları ve depresif bulguların yaygınlığını belirlemek için her dört ölçekten yüzdelik dağılımlarına bakılmıştır. EAT, BITE, skorlarının DES ve BDI skorları ile ilişkisine, ayrıca sosyodemografık değişkenlerle ilişkisine bakılmıştır. Öğrencilerin, EAT skorları yapılan başka araştırmalardan yüksek bulunmuştur. BİTE skorlarından alına değereler diğer çalışmalardan düşük bulunmuş olup; BDI skorlarında ise kızlar erkeklerden daha yüksek puan almışlardır.DES skorları ise önceden yapılan çalışmalarla uyumludur.EAT ile BDI skorları arasında anlamlı ve negatif bir ilişki gözlenmiş olup ( r= -0.077 ). EAT-DES skorları incelendiğinde aralarında herhangi bir ilişki gözlenmemiştir. ( p>0.05 ). EAT-BITE ilişkisi anlamlı ve negatiftir ( r = -0.103 ). BİTE -BDI skorları arasında önemli ölçüde ilişki bulundu. BİTE -DES ilişkisi de oldukça anlamlıydı. ( r = 0.14 pO.0001 ). DES -BDI skorları da anlamlı ölçüde ilişkili bulundu. Yaş ile EAT, BDI, BİTE ve DES ilişkili bulunmadı. Aile yapısı ile DES skorları önemli ölçüde ilişkili, Aile yapısı EAT, Aile geliri BDI arasında da negatif bir ilişki, sınıf ile BDI arasında da pozitif bir korelasyon gözlendi. Sahip olunan kilo ile BİTE arasında ilişki gözlendi. Boy ile EAT, boy ile BİTE arasında anlamlı ölçüde ilişki, BİTE ile ideal kilo arasında da pozitif bir ilişki vardır. Anahtar kelimeler : Yeme tutumu, dissosiyatif yaşantı, depresyon, anoreksiya, bulimia, aile yapısı, boy, kilo, sosyodemografık değişken. 2. ABSTRACT In this study, (282 girls and 673 boys) totally 995 students were examined with the aspects of eating habits, differences of eating attitudes, dissociative experiments and depressive findings. Eaitgn Attitude Test (EAT), Bulimia Investigating Test -Edinburg (BITE), An Inventary for measuring Depression (BDI) and sociodemgraphic data form were used. To define the diffusions of eating attitudes, eating habits, dissociative experiments of the students; distributions of percentages were examined. The relation among the scores of EAT, BITE and DES, BDI and also sociodemgraphic variables. EAT scores of students were more than other studies. BITE scores were less and BDI scores of the girls were higher than the boys. DES scores were parallel to the previous ones. There was a significant and negative relation between EAT and BDI scores (r = -0.077) but there isn't any relation between EAT and DES scores (p> 0.05). The relation of EAT-BITE was significant and negative (r = -0.103). The relation of BITE-BDI scores was rather significant (r = 0.14 pO.0001). And DES-BDI scores were related with each other. There isn't any relation between age and EAT, BDI, BITE and DES. Family structure was concerned with DES scores; Negative relations between family structure and EAT, between family income and BDI; and a positive correlation between class and BDI were observed. A relation between weight and BITE was observed. There were significant relations between height and EAT, height and BITE. There was a positive relation between BITE and ideal weight. Keywords: eating attitude, dissociative experiment, depression, anorexia, Bulimia, family structure, height, weight, sociodemographic variable
Collections