5 ile 15 yaş arası çocuklarda psikomotor alanda beden koordinasyon testinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim okullarında beden eğitimi dersleri ile spor uygulamalarında bazı çocukların hareketleri gerçekleştirdikleri, fakat yeni karşılaştıkları hareketleri uygulamada yetersiz kaldıkları ve uygulayamadıkları, uygulanamayan hareketleri çocuğun hangi davranış özelliğinden kaynaklandığı ve bunun düzeylerinin belirlenmesi için bu araştırma yapılmıştır. Amaç; gelecek kuşaklara sağlıklı ve güvenilir bilgiler bırakmaktır. Bu doğrultuda yüksek lisans tez konusu psikomotor alanda seçilmiştir. Araştırma evrenini Van ilindeki çeşitli okullar oluşturmaktadır. Bu okullar; Hüsrev Paşa İlköğretim Okulu, Özel Çağdaş İlköğretim Okulu, Mustafa Kemal İlköğretim okullarıdır. Bu okullarda öğrenim görmekte olan kız ve erkek öğrencilerden tesadüfi yöntem ile seçilmiş toplam 1003 çocuk beden koordinasyon testine katılmışlardır. Bu çalışmada 5-15 yaş arası çocuklarda psikomotor özellikleri üzerinde etkinlikleri varsayılan bazı faktörler araştırmıştır. Bu faktörler şu parametrelerle sınırlandırılmıştır. Okul, yaş, cinsiyet, boy, kilo, yaş gruplanması, sosyal düzeyle ilgili parametrelerdir. Diğer sınırlılıklar ise; beden koordinasyon testinde yer alan hareketlerdir. Bu hareketler sırasıyla şu şekilde yer almışlardır. Geriye dengeleme 1,2.3 deneme ve parçalar, monopedal sağ ve sol adım sıçrama, yanlara sıçrama 1.2 denemeler, yanlara adımlama 1,2 denemeler ile ilgili hareketler test protokolünde yer alan kriterler ile tek tek karşılaştırılarak S.A.S istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre anlamlı çıkan ilişkilere bulgular kısmında yer verilerek, anlamlılık yüzde ve dereceleri belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda beden koordinasyon testi üzerinde okul türü, yaş grubu, cinsiyet gibi faktörler etkili manidar olan faktörler olmuştur. Tüm bu bilgiler ışığında şöyle bir sonuç ortaya çıkmaktadır. Farklı okullardaki çocukların gelişim düzeyleri birbirine yakın sayılabilecek sonuçlar vermiştir. Ancak yaş grubundaki büyüme, farkı da arttırmaktadır. Dengeleme de yaş gruplarında fark olmadığı görülmüştür. Monopedal sıçrama test baterisinde sağ ve sol adımda yaş gruplarında ve grupların kendi içinde farklılığın olduğu görülmüştür. Yanlara sıçrama test baterisinde yine gruplar arasında farklılık yaratmamıştır. Yanlara adımlama test baterisinde gruplar arasında farklılık olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Çocuklarda daha çok ileri yaş gruplarında problemlerin artığının gözlemlenmesi pedagoglar, psikologlar, rehberlik uzmanları ve beden eğitimi spor öğretmenleri tarafından titizlikle dikkate alınmalıdır. 74 SUMMARY This research has bean made in the physical edecation lesson and in the appli cation of sports of primary education schools to identify that some children could performthe movements, but that they are not efficient in performing new movements, that which behavioral aspect cavses the non-performing of most of the movements and their degrees. The aim is to leave the next generations healthy and unstable in formation. For this, the subject for the master thesis was chosen from the field of psychomoter, the scope of research is a variety of school from the city of Van. These schools are ; Hüsrev paşa primary eduation school, the private öağdaş primary education school and the Mustafa Kemal primary school. Totally 1003 sgirland boy students choosen with the coincidenke medhod from these school and participated in the body coordination test. In this study,some factors whhich have been knawn to have an effect on the psychomoter aspects of 5-15 year olds were studied. These factors were limited to these parameters:school, age, sex, height, weight, age graup and parameters considered with social status. The otho limits are the movements in the body coordination test. The segvace of these movements are as follows :Balancing back 1,2,3 tries and 75
Collections