9 ile 12 yaş arası çocuklarda psikomotor alanda `resimli korku testi`nin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim okullarında beden eğitimi derslerinde çocukların bazı hareketlere karşı korku ile yaklaştıkları, bu korkulan hareketlere karşı çekingen davrandıkları ve çekingen davranış gösterilen bu hareketlerin korku derecelerinin belirlenmesi için bu araştırma yapılmıştır. Amaç; gelecek nesillere sağlıklı ve güvenilir bilgiler bırakmaktır. Bu doğrultuda yüksek lisans tez konusu psikomotor alandan seçilmiştir. Araştırma evrenini, Van ilindeki çeşitli okullar oluşturmaktadır. Bu okullar; Husrevpaşa İlköğretim Okulu, Özel Çağdaş İlköğretim Okulu, Süphan İlköğretim Okulu, Mehmetçik Selen İlköğretim Okulu, Mustafa Cengiz İlköğretim Okullarıdır. Bu okullarda öğrenim görmekte olan kız ve erkek öğrencilerden tesadüfi yöntem ile seçilmiş toplam 1 045 çocuk resimli korku testine katılmışlardır. Bu çalışmada 9-12 yaş grubu çocuklarda psiko-motor özellikleri üzerinde etkinliği varsayılan bazı faktörler araştırılmıştır. Bu faktörler şu parametrelerle sınırlandırılmıştır. Okul, sınıf, yaş, cinsiyet, doğum yeri, boy, kilo, daha önce yaşadığı şehirler, ailenin aylık geliri, ailenin eğitim durumu, ailenin mesleki durumu, en çok sevdiği spor branşı, ne olmak istediği, klinik olarak sağlık problemi var mı, yüzme biliyor musunuz, açık ortamda mı yoksa kapalı alanlarda mı spor yapmayı seversiniz, sevmediğiniz spor branşları, ders notları şeklindeki parametrelerdir. Diğer sınırlılıklar ise; resimli korku testinde yer alan hareketlerdir. Bu hareketler sırasıyla şu şekilde yer almıştır. Kasa üzerinden geçiş, sırtı havuza dönük ve dizler karına çekili bombeli olarak havuza atlama, kasa üzerinden yunus takla, dalgalar arasında yüzme, 3 metre yükseklikten ayak üstü suya atlama, ipe asılma, kollar arkada baş üstü suya atlama, kasa üzerinden atlama, sırtı dönük ayak üstü yere atlama, bir ayakla barfikse asılma, 3 metre yükseklikten baş üstü suya atlama,beşli kasa üzerinden çift ayak atlama, sırtı havuza dönük olarak baş üstü havuza atlama hareketleri anket formunda yer alan kriterler ile tek tek karşılaştırılarak S.A.S İstatistik paket programında değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre anlamlı çıkan ilişkilere bulgular kısmında yer verilerek, anlamlılık yüzde ve dereceleri belirtilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda resimli korku testi üzerinde okul türü, sınıf,cinsiyet, yüzme biliyor musunuz şeklindeki faktörler etkili manidar olan faktörler olmuştur. Tüm bu bilgiler ışığında şöyle bir sonuç ortaya çıkmaktadır. Farklı okullardaki çocukların korku dereceleri bir birine yakındır. Ancak, hareketin zorluğu artıkça korku derecesi de artmaktadır. Sınıflara göre korku dereceleri farklıdır. Erkeklere göre kızların korku dereceleri daha yüksektir. Yüzme bilen öğrencilerin korku düzeyleri düşüktür. Böylece hareketler öğretilirken sınıf düzeyleri, cinsiyet, göz önüne alınarak korku derecesi yüksek hareketlerde çocukların korkularını azaltıcı çalışmalar yapılmalı ve hareketler basamaklanarak en basit seviyeye indirgenmelidir. Basit seviyeden başlayan hareketler basamak basamak zorlaştırılarak çocukların korku derecelerinin azalması sağlanacaktır. Bu nedenle propressivite (basamaklamalı) öğretim yöntemi, beden eğitimi ve spor öğretim ve uygulamalarında halen bu alanda sınırlı olarak geçerliliğini korumaktadır. 91 SUMMARY In primary school, the students approach some movements timidly during the physical education lessons, and they behave timidly to the movements that they fear and this research was done to find out their degrees of fear for these movement. The aim is to leave objective and reliable information to the next generation in this direction, the subject of the master's degree was chosen from physcomotor area. The areas the this research were the schools in Van. These schools are H.P. Primary School, Özel Çağdaş P.S., Süphan P.S., M.Selen P.S., M.Cengiz P.S. in these schools approxiametely 1045 students chosen by chance, participated to these fear of test which have pictures. During the study, some factors supposed to have effects on phycho-motors pecularities of the students between the ages 9 and 12 were researched. These factors were classified with these parameters; school, class, age, sex, place of birth, height, weight, the cities they had lived before, the monthly income the family, the proffesional position of the family the sport they mostly like, what they want to be, if they know swimming whether they like doing sports in open or closed areas, the sports they don't like and their marks from the lessons. Other boundaries were the movements taking places in the tests of fear with pictures. These movements are ordered like this passing over a safe, jumping info a pool by standing buckwards and pulling the knees the words the abdoman a dolphin somersault on a safe, swimming among the waves, jumping info the water from 3 metres high, hanging on a string, jumping info the water when the hands are back, jumping to the ground backwardly, hanging to a barfix with only jumping over 5 saves with double feet, by giving backwards to the pool jumping info the water over the head. These criterions in this injury form were compared with these movements one by one and the results were appraised in S.A.S. statistical programme the relations which are found meaningful were placed in the findings section and their degrees and rates were given. In the direction of the results, the effects and preventions of the factors, such as, the kind of the school, class, sex, and if they know swimming, were seen on the test of fear. In the light of all these information, such a result comes into being. The children's degrees of fear in different schools are about the same. However the degree of fear increases according to the difficulty of the movement. The degrees of fear are different according to the classes. The girls degrees of fear are higher than the boys. The levels of fear of the students who know swimming are lower. In sum, while teaching the swimming the levels of the classes and sex should be taken into consideration and in mostly feared movements the activities which decrease the faer of the children should be done and the movements should be reduced by progressiviting. The movements starting from the basic levels should become hardest step by step so that the students fears can be decreased. For that reason, the progressivite teaching method still keeps its validity limited in teaching and applying physical education and sports. 92
Collections