İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi: Şehitkamil ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim branş ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul yöneticilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu değerlendirmede ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin cinsiyet, eğitim düzeyi, branşı, öğretmenlik kıdemi ve görev yaptığı okuldaki kıdem durumuna göre okul yöneticilerinin iletişim becerilerine bakış açılarının farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gaziantep, Şehitkamil Merkez ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmada incelenen konuya ilişkin kaynaklar ve olgusal veriler dikkatle incelenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, Şimşek (2003) tarafından geliştirilen ?İletişim Becerileri Anketi? aracılığıyla toplanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmadaki anket Gaziantep Şehitkamil Merkez İlçesin?deki 25 resmi ilköğretim okulundaki 710 öğretmene uygulamış olup, bu anketi 613 öğretmen yanıtlamış, bunlardan da 598 anket değerlendirmeye alınmıştır. Okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin on yedi alt boyut için bağımsız grup T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve tamamlayıcı Post Hoc Tekniği olarak da Scheffe Testi uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri; cinsiyet, mesleki kıdem, branş, eğitim seviyesi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. The purpose of this study was to evaluate the elementary and secondary school teachers? views on communication skills of school principals. The demographic variables such as gender, education level, branch, years in work and years in workplace were investigated on the efect of views of teachers. The population were the school teachers whose schools were located in the Şehitkamil district of Gaziantep city center. The data were gathered with a scale developed by Şimşek (2003). The scale was administered to 710 teachers from 25 schools. 613 teachers were responded the scale and 598 of it found well for data analysis. The data and phenemonon of the research were analyzed carefully in this study. Quantitative analysis were performed in this study such as T-Test, One-way ANOVA and Scheffe test to complate the analysis. The results of this study showed that the views of the elementary and secondary school teachers on communication skills of school principles varied according to gender, education level and years in work, but not affected by years in workplace.
Collections