Motivasyonu etkileyen faktörlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi(Gaziantep örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı motivasyonu etkileyen faktörlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında motivasyon kavramı açıklanmış ve motivasyon kavramı ile ilgili kuramlar ayrıntılı biçimde açıklanmıştır. Araştırma örneklemini Gaziantep ili Şehitkamil merkez ilçesinden rastgele seçilen 18 ilkokul okulunda görev yapan 252 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yıldırım (2006) tarafından geliştirilen Motivasyon Ölçeği, bazı maddeler değiştirilerek kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Anketin alt boyutları olan okulun yapısı ve imkanları, yönetici tutumları, psiko-sosyal faktörler ve veli -öğrenci boyutu kapsamında veriler analiz edilerek değerlendirilmiştir. Verilerin sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin motivasyonunu en çok etkileyen faktörün öğretmenin mesleğini severek yapmak olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında okul-sınıf yapısının eğitime uygun olması ikinci, öğretmenlerin öğrenicilerinin başarılarını görmesi üçüncü, okulun güvenli olması dördüncü, kitap ve müfredatın uyumlu ve nitelikli olması sınıf öğretmenlerin motivasyonu etkileyen beşinci faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to determine the views of class teachers about factors that affect motivation. In the research, the concept of motivation and the theories related to the concept of motivation has been explained in detail. The sample of the research is consist of 252 class teachers in 18 primary schools in Şehitkamil-Gaziantep district.In the research, ?motivation scale? developed by Yıldırım (2006) was used to collect date. Some items of the scale were changed. The data collected in the research have been analyzed by using SPSS 15.0 statistics software. There are four subtitles in the scale; the structure and facilities of school, administrators? attitudes, psychosocial factors and parent-student factors. The data were analyzed and evaluated in terms of subtitles.According to results, the main factor affecting the motivation of class teachers is job satisfaction. The second is the quality of school and classrooms, the third is that teachers see the achievements of their students, the fourth is the security of the school and the last factor is the quality of the curriculum and textbooks.
Collections