İlkokul 1. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışmada, İlkokul 1. Sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Kahramanmaraş İli Türkoğlu İlçesi Beyoğlu Yenimahalle İlkokulunun 1. sınıflarından iki sınıftan biri deney ve diğeri kontrol grubu olacak şekilde seçkili olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu oluşturan toplam öğrenci sayısı 38'dir. Deney grubunda dersler oyunla öğretim yöntemi, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak anlatılmıştır. Çalışmalar sürecinde öğrenciler gözlem formu çerçevesinde gözlenmiş ve sürecin sonunda her iki gruba matematik başarı testi uygulanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde Mann Whitney U, Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, İlkokul 1. sınıf matematik dersinde deney grubuna uygulanan oyunla öğretim yönteminin matematik başarısına etkisi ile kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğretim yönteminin matematik başarısına etkisi arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu çalışmada hem deney grubunda hem de kontrol grubunda cinsiyete göre, öğrencinin okul öncesi eğitim alıp almadığına göre, öğrencilerin doğum sırasına göre, ailenin eğitim durumuna göre, ailenin oturduğu evin kendilerine ait olup olmadığına göre matematik başarılarına arasında anlamlı fark bulunamamıştır. In this experimental study, the effect of academic method teaching maths to first class students of primary school in maths lesson by means of game was investigated. For this purpose, two classes of Beyoğlu Yenimahalle Primary school in Türkoğlu, Kahramanmaraş were selected and one of them was determined as the experiment group and the other was determined as the control group. The total number of students making up the sample group is 38. Lessons in experimental group were taught by using the method of teaching with play and in control group it was taught by using traditional teaching methods. During the work, students were observed by means of observation form and a math test that was administred to both groups at the end of the work. For the statistical evaluation of the data, Mann Whitney U, Krushkal Wallis H tests were used.With the findings obtained from mathematics lessons of first classes, it is obvious that there is a significant difference in favor of experimental group in which teaching with play method was used as opposed to control group in which traditional methods were used. In this study, there wasn't a significant difference between both groups as to gender, whether he/she received pre-school education, their sibliras birth order, educational background of their families, whether the house belongs to their family or rented.
Collections