Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, beyin temelli öğrenmeye yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile öğretmenlerin beyin baskınlıkları arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın alt amaçları ise, beyin temelli öğrenmeye yönelik sınıf öğretmenlerinin kendi sınıflarındaki bilgi, inanç, uygulama, ve öğretme stili etrafında görülen eksikliklerin giderilmesi, beyin temelli öğrenme ortamlarının sahip olması gereken özellikler, sınıf öğretmenlerin beyin temelli öğrenmeyi uygularken dikkat etmeleri gereken hususlar ve beyin baskınlığına yönelik bilgi düzeylerinin ve bu bilgilerin kaynaklarının incelenmesidir. Bu araştırma, mevcut durumun belirlenmesi için yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya katılan öğretmenler uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri için beyin temelli öğrenme ölçeği ve beyin baskınlık aracı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2013-2014 eğitim ve öğretim yılı Gaziantep İli Şahinbey ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda çalışan 2264 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 411 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın sonuç kısmında, beyin baskınlıklarına göre sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik bilgi, inanç, uygulama ve öğretme stili düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin:• BTÖ 'ye yönelik öğretme stili düzeylerinin cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.• Beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşlerinin bilgi alt boyutuna göre, mesleki kıdem ile anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.• Beyin temelli öğrenmeye yönelik bilgi alt boyundaki görüşlerinde, görev yaptıkları mahallenin sosyo ekonomik durumu ile bilgi düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.• Beyin temelli öğrenmeye yönelik öğretme stili alt boyundaki görüşlerinde, görev yapılan mahallenin sosyo ekonomik durumu ile öğretme stili arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.• Beyin temelli öğrenmeye yönelik uygulama alt boyundaki görüşlerinde, eğitim durumları ile uygulama boyutu arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. The aim of this search is finding out the connection between the primary school teacher's brain dominance and their views about the brain based learning strategies. The subgoals of this search are overcoming the deficiencies which are related to teacher's knowledge, beliefs, practice and learning style in brain based learning and analysing the needed features of brain based learning environment, points that teachers have to pay attention while carrying out brain based learning and the level of teacher's knowledge about brain dominance and the source of their knowledge.This search is descriptive survey to indicate current situation. Teachers are chosen by proper sampling methods to survey result, teacher's view survey questionnaire brain based learning and brain dominance instrument. The group of search is constitute of 2264 primary teacher working in ministry of national education primary school at the education year of 2013-2014 in Şahinbey Gaziantep. The search sample is formed by 411 primary school teachers. At the end of the search, it is observed that there is no meaningful difference between teachers' knowledge, beliefs, practice and teaching style about brain based learning according to their brain dominance. Anyway primary school teachers:• It is seen that there is a meaningful difference between the gender and the level of teaching methods with regard to BBL.• There is a meaningful difference between professional seniority and their views about BBL according to their level of knowledge. • At the level of their knowledge about BBL, there is a meaningful difference between the situation of socio economic in district that they work and the level of knowledge.• At the level of their knowledge about BBL, there is meaningful difference between the situation of social economic in district that they work and their teaching style.• It is found out that in the level of practice of their views with regard to BBL, there is a meaningful difference between their educational background and the level of practice.
Collections