Öğrencilerde görülen istenmeyen davranışların nedenleri ve çözüm yolları ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okullarda görev yapan öğretmenlerin ve öğrenci velilerinin görüşlerini alarak, öğrencilerde istenmeyen davranışların oluşmasına neden olan etkenleri belirlemek, yorumlamak ve bu davranışların önlenmesine yönelik çözüm yollarına ilişkin gerekli önerilerde bulunmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili sınırları içerisinde yer alan iki ilçeye(Şahinbey, Şehitkamil) bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan 32 öğretmen ve 31 veli oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir:1.Saygısız davranışlar, söz dinlememe, kavga dövüş, yaptıkları hataları kabul etmeme, küfürlü konuşmalar, okul kurallarına uymama, sınıf düzenini bozma, dersi dinlememe, çevreyi temiz tutmama davranışları öğretmenler ve veliler tarafından istenmeyen davranış olarak ifade edilmiştir.2.Hem öğretmen hem de velilere göre en çok karşılaşılan istenmeyen davranışlar; saygısızlık, kavga, küfür etme, arkadaşlarını şikayet etme, yalan söyleme, izinsiz konuşma, dersi dinlememe, derse geç gelme, yerlere çöp atma, okul ve sınıf eşyalarına zarar verme olarak belirtilmiştir.3.Öğretmenler ve veliler çocuğun aile yaşantısının ve izlediği programların istenmeyen davranışların ortaya çıkmasında etkili olduğunu söylemişlerdir.4.İstenmeyen davranışların önlenmesi için, ailenin eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi, öğrencilere pekiştireç verilmesi, veli toplantıları ve ev ziyaretleri yapılması gerektiğini belirtmişlerdir.5.Okul-aile işbirliğini güçlendirmek için veli toplantıları ve ev ziyaretleri yapılması, velileri eğitici seminerler düzenlenmesi gerektiği ifade edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen davranış, disiplin, sınıf yönetimi. The purpose of this research is to determine and comment on the reasons of problem behaviors of students and to suggest solutions for preventing these behaviors. The population of the research is the teachers working in the state schools in two cities of Gaziantep ( Sahinbey and Sehitkamil) in 2012-2013 academic year and the students' parents. 3 schools, 32 teachers and 31 students' guardians are determined as the sample of the work. The Findings of the research can be summarized as in the following: 1. Disrespectful behaviors, dispbedience to the teacher, fights and quarrels, not accepting their faults, obscene language, disobedience to the rules of the schools, disturbence of the peace of the class, not listening to the teacher, being late to the class and not keeping the classroom clean are determined as the problem behaviors by the teachers and the parents. 2. Problem behaviors the teachers and the parents came accross most are ; disrespectfulness, fights, swearing, complaining about their friends, telling lies, talking without permission, not listening to the lessons, being late to the class, dropping litter, damaging to the properties of classroom and the school. 3. The teachers and the parents have stated that the family life and the TV programs students watch have an effective part in causing the problem behaviors. 4. The teachers have stated that educating the parents and raising the awareness of them, giving reinforcements, parent-teacher meetings and home visits are essential for preventing the problem behaviors. 5. The teachers have stated that arranging parent-teacher meetings and home visits and organizing educational seminars are essential in order to develop the family- school cooperation. Key Words: Problem behaviors, discipline, classroom management.
Collections