İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini, Diyarbakır ilinin merkez ilçeleri olan Bağlar, Sur, Kayapınar ve Yenişehir'de 1. ve 2. kademede görev yapan ilköğretim okulu öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma evreni örneklem olarak alındığından, ayrıca bir örneklem alma yoluna gidilmemiştir..Araştırmada veri toplama aracı olarak, `Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları` anketi kullanılmıştır. Anketi geçerli sayılan 403 ilköğretim öğretmeninin verileri değerlendirilmiştir. Veriler, öğretmenlerce doldurulan anketler yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada anket aracılığı ile toplanan veriler önce bilgisayar ortamına girilmiş ve istatistiksel olarak analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırmaya katılan ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin derslerinde bilgisayar kullanımları bilgi teknolojileri kullanımı konusunda herhangi bir eğitim alma, bilgisayar kullanımı konusunda kendilerini ne derece yeterli bulmaları, bilgisayar kullanımı konusunda okul yönetimi öğretmenleri ne derece desteklemeleri, branşları, bilgisayar kullanımı konusunda kendilerini geliştirmek istemeleri, cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, bilgisayarı kaynaklarını hangi sıklıkta kullanmalarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir.Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamına yakını bilgisayar teknolojisine gereksinim duymakta, gerekliliğini kabul etmekte ve BDE'ye ilişkin olumlu görüş göstermektedirler. Araştırma bulguları doğrultusunda ilköğretim okullarında görev yapan öğretmelerin derslerinde bilgisayar kullanımları istatistik bulgularının anlamlı olduğu sonucuna varılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ve teknolojiye yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Derslerde bilgisayardan yararlanma yeterliklerinin olumlu yönde geliştirilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Eğitim teknolojisi, Bilgisayar destekli eğitim, İlköğretim, Öğretmen, Okul yöneticisi This research's purpose is determining elementary school teachers' attitudes towards the Computer Aided Education. The research's universe of study are the teachers of primary school who work at 1. and 2. Stage in Yenişehir and Bağlar, Sur, Kayapınar which are situated in the centre of Diyarbakır. For the universe of the research has been taken as a sampling, no sampling has also been done As a means of data collection in research, which have been in the scale of ' elementary school teachers' attitudes towards Computer Aided Education, have been used. The data of 403 Primary teachers, whose surveys have been valid, have been evaluated. Data were obtained through the questionnaires filled by teachers. The data collected through questionnaires in research have been entered into computer and then statistical analysis has been performed with SPSS software.Computet uses of elementary school teachers who have participated in research show statistically significant differences according to followings;-whether they are trained to use information technology or not,-whether they find themselves proficient about using computer or not-whether school managers support their teachers in the use of computers or not-their branches -whether they want to develop themselves in the use of computers or not sex age seniority. The frequency of using computer resources. All of the teachers participated in the research have needed computer technology and accepted its necessity and showed positive opinions concerning BDE. In line with research findings, it is decided that statistical findings of computer uses of elementary school teachers are meaningful. As a result of research and technology in Turkish teachers' attitudes towards computer-aided education has been found to be positive. Various suggestions have been made in order to develop the self-sufficiency at using information technology.Key words: Education, Education Technology, The Computer Aided Education, Elementary, Teacher, Manager
Collections