Eğitim denetmenlerinin ders denetimlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, resmi ilk ve ortaokul kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre, eğitim denetmenlerince sürdürülen denetim görevlerini ne derece yerine getirebildiklerini tespit etmek; öğretmenlerin bu hizmetlerden ne kadar yararlanabildiklerini belirlemek, bu konuda ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesi hususunda öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır.Bu araştırma, 2013-2014 Eğitim ve Öğretim Yılı'nda Diyarbakır ili merkeze bağlı dört ilçede, (Bağlar, Kayapınar, Sur ve Yenişehir) 16 okulda görev yapan 340 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Anketin ilk bölümünde ankete katılan öğretmenlere ait 5 maddelik bir bilgi formu yer almakta, ikinci bölümde öğretmen görüşlerine göre, 'denetmenlerin öğretmenlere ilişkin tutumlarını' ve üçüncü bölümde 'denetmenlerin ders denetimi yeterliliklerini' belirlemeye yönelik toplam 33 madde bulunmaktadır.Araştırmaya katılan öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin analizinde `SPSS For Windows` istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistikî olarak frekans (n), yüzde (%), ortalama (X), standart sapma (Ss) bulunmuştur. Cinsiyet ve görev değişkenleri için t – testi çözümlemesi yapılmıştır. Cinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem, en son mezun olunan okul türü ve eğitim kademesi ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır. Yapılan testler sonucunda, yaş, branş, mesleki kıdem ve en son mezun olunan okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Cinsiyet ve eğitim kademesi değişkenlerine ilişkin anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin, denetmenlerin görevleri arasında olan ders denetimi alanındaki yeterlilik seviyeleri ve öğretmenlere karşı tutumlarına ilişkin görüşleri hakkında karşılaştırmalar yapılmıştır. Sonuçlar tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin denetmenlerin tutumlarına ve ders denetim yeterliliklerine ilişkin bulgular 'katılıyorum' düzeyindedir. This research has been accomplished with respect to 'primary and secondary public school teachers' opinions to detect in what extent the education inspectors carry out the inspection duties carried out themselves, to detect in what extent the teachers benefit from these services and to make proposals to meet the deficiencies that occur. This research has been accomplished with 340 teachers working at 16 schools in four districts (Bağlar, Kayapınar, Sur and Yenişehir) of Diyarbakır City Centre in 2013-2014 school year. In the First parts of the survey there is a 5 point information form that composed of information about the participants (teachers); in the second part there is `education inspectors' attitude to teachers` and in the third part there are 33 points to detect the `quality of inspectors in control of lesson` Statistical Package For Sciences (SPSS For Windows) is used to analyze the data achieved from the surveys. Frequency (n), percentage (%), mean (X), standard deviation (Ss) are calculated in analysis of the data statistically. For changes of gender and duty, t-test has been done. One-way analysis of variance (ANOVA) has been done to detect whether there is difference among the groups variance about gender, age, branch, professional seniority, the type of the last school graduated from. As a result of the tests, significant differences were found among age, branch, professional seniority and type of the last graduated school variables. No significant differences were found concerning with gender and education level. According to teachers' opinions, about the between duties of inspectors in the field of lesson inspection competence levels and their attitudes towards teachers, comparisons were made. Results were tabulated and interpreted.According to the results of the research; the data from teachers to attitute to the education inspectors and control of lessons is `I agree.`
Collections