Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan problemler: Malatya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin coğrafi özellikleri ve ekonomik şartları gibi birçok nedenden dolayı genellikle kırsal yerleşim alanlarında eğitim sistemimizde yer alan Birleştirilmiş Sınıf uygulaması yapılmaktadır. Birleştirilmiş sınıf uygulaması ile Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlediği amaçlar örgencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. Birleştirilmiş Sınıflı okullarda görev yapan öğretmenler köyde yaşamanın getirmiş olduğu zorlukların yanında, öğretmenlik mesleğinde ve okulun yönetim sürecinde olduğu gibi birçok alanda sorunla karşı karşıyadır. Eğitim sürecinde yaşanan bu zorluklar ve sorunlar arttıkça, okulun vermiş olduğu hizmetin de niteliği ve kalitesi düşmektedir.Bu araştırmanın genel amacı, Birleştirilmiş Sınıflı Okullardaki Öğretmenlerin karşılaştıkları problemlerini ortaya koymak ve araştırmanın bulgularına göre problemlerin çözümüne katkı sağlamaktır. Bu araştırma, tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırma, Malatya ili genelinde bulunan 184 Birleştirilmiş Sınıflı Okulda çalışan 201 öğretmenden 146'sı ile yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında anketten yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla elde edilen verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için t-testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, Birleştirilmiş Sınıf konusunda hizmet içi eğitim almadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca çalışma yapılan okulların hiçbirinde ikili eğitime rastlanılmamıştır.Araştırmaya katılan öğretmenler, yöneticilik görevlerinin olmaması halinde daha başarılı olacaklarını ve idarecilik konusunda lisans eğitimlerinden kaynaklanan eksikliklerinin olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler okulların problemlerini çözmede ailelerin desteğinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenler, okulda çalışan diğer öğretmenler ve köyde bulunan anne babalarla kurulacak olan iyi bir iletişim de sorunların çözümüne katkı sağlayacağı görüşünü belirtmişlerdir. Öğretmenler denetimler sırasında müfettişlerin tavırlarından dolayı stres yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler denetimlerde müfettişlerin çalışma koşullarını göz önünde bulundurmaları gerektiğini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Okul Yönetimi, Yönetim Problemleri, Birleştirilmiş Sınıflı okul, Müdür Yetkili Öğretmen, Birleştirilmiş Sınıflı Okul Sorunları In rural settlements are usually multi-grade class practice done for many reasons as geographical features of our country and economic conditions. It is tried gaining goals that determined by the ministry of education to students with multi-grade class practice. Teachers who work in schools with multi-grade classes face problems in many fields as not only hardship of village life but also teaching profession and management process of school. As these hardships and problems in education process increase, quality of service which is given by school decreases. The main purpose of this research is to present the problems of teachers in schools with multi-grade classes and contribute the solution of problems according to research findings. The research was designed in survey model and this is a descriptive study. The research is done with 146 teachers out of 201 who work 184 schools with multi-grade classes in Malatya province.It was benefited from survey by collecting of research data. SPSS is used for the analysis of the data that collected through survey. T-test is used for the analysis of the data. Teachers who participate research have expressed that they didn't take any inservice training about multigrade classroom. Also it isn't encountered dual education none of these worked schools.The teachers who participated in the study stated that they didn't have a service training in terms of multi-grade class. Furthermore, bilateral training is not found in any of the working with schools. The reachers who participated in the study stated that they would be more successful If They had no managerial positions and there is a deficiency which born of undergraduate education about management. Teachers indicated that receipt of family support on soluing the problems of schools should be taken. In addition the teachers who participated in the study express the view that setting a good communication with the other teachers in the school and the parents in the village. The teachers indicated that they get stressed because of the attitudes of the inspector during the inspectation. The teachers indicated that the inspectors should take working conditions consideration during the inspectation. Key Words: School Management, Management Problem, School with Multi-grade Class, Executive Manager, School with Multi-grade Class Problems
Collections