İlk ve orta okullarda okul büyüklüğünün bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETDİYARBAKIR İLİ ÇINAR İLÇESİNDE OKUL BÜYÜKLÜĞÜNÜN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİÖzgüler, NihatYüksek lisans, Eğitim Yönetimi, Denetimi, Teftiş, Planlama ve EkonomisiAna Bilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nurettin BeltekinEylül 2014, 91 Sayfa Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında okul büyüklüğünün öğrencilerin akademik başarısı, okula devamı ve disiplini ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır, Çınar ilçesinde bulunan 63 küçük, 25 büyük okul oluşturmaktadır. Araştırma grubu ise 10 büyük ve 10 küçük okul olmak üzere toplam 20 okuldan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için akademik başarı, okul ve sınıf yönetimi, okula devam ile disiplin durumlarını içeren anket ve görüşme formu hazırlanmıştır. Okul müdürleri ve öğretmenlerin okul büyüklüğünün öğrencilerin akademik başarısı, okula devamı ve disiplini ile ilişkisi hakkındaki görüşlerini saptamak amacıyla anket ve görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek frekans ve yüzde dağılımları alınmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen verileri desteklemek ve şekillendirmek için 10 yönetici ve 10 öğretmene görüşme formu uygulanmıştır. Uygulanan görüşme formu sonucunda her bir soruya aynı veya paralel cevap verilen görüşme cümleleri tek bir paragraf altına alınıp tahlil edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre büyük okulların öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki en büyük avantajı okuldaki başarılı öğrenci sayısının ve akademik başarı yönünden farklı öğrenci sayısının fazla ve rekabet için uygun bir ortam olmasıdır. Büyük okulların en sık dile getirilen avantajları öğrenci, öğretmen, etkinlik ve materyal konusunda çok nadir sıkıntılarla karşılaştıkları ve anılan değişkenler konusunda zenginliğe sahip olmaları; dezavantajları ise sınıf mevcutlarının kalabalık olmasıdır. Büyük okulların küçük okullara göre en büyük dezavantajı ise sınıf mevcutlarının kalabalık olmasıdır. Küçük okulların en büyük avantajı sınıf mevcutlarının genelde az olması, buna bağlı olarak öğrencilerin öğretmenler açısından yakından tanınması; dezavantajı ise okulda rekabet ortamı oluşmaması, öğrenci sayı ve çeşitliliğinin az olması, devamsızlık, disiplin ve yönetim sorunlarının yaşanmasıdır.Anahtar sözcükler: Büyük ve Küçük Okul, Akademik Başarı, Okula Devam, Disiplin, Okul ve Sınıf Yönetimi ABSTRACTDİYARBAKIR ÇINAR SCHOOL DISTRICT SIZE DETERMINATION IN TERMS OF SOME VARIABLESÖzgüler, NihatMaster's degree, Educational Administration, Supervision, İnspection, Planning and Economics DepartmentsSeptember 2014, 91 PagesThe purpose of this study, primary school students' academic achievement in the school size, school attendance and discipline is to reveal the relationship. The research population of Diyarbakir, in the district of Plane 63 small, 25 large schools are. The research group of the 10 large and 10 small schools consists of a total of 20 schools. To collect data on academic achievement, school and classroom management, attendance and disciplinary cases involving questionnaires and interview forms were prepared. School principals and teachers of school size on students' academic achievement, school attendance and discipline in order to determine their views on the relationship between the form of questionnaires and interviews were applied. The data obtained were analyzed with SPSS frequency and percentage distributions are taken. The data obtained from the survey results support and 10 administrators and 10 teachers to shape the interview was applied. As a result of the interview form administered the same or parallel to each question is answered calls placed under a single paragraph, sentence was assayed. According to the results of large schools on students' academic achievement biggest advantage is the number of students succeed in school and in terms of academic achievement and a different number of students is not an appropriate environment for competition. The advantages of the schools most often expressed great students, teachers, activities and materials they encounter difficulties in the very rare and known to have wealth in variables; The disadvantages of the current class is crowded. The biggest disadvantage compared to large schools, small schools the class size is crowded. The biggest advantage of small class sizes of schools generally be less, as a consequence of the recognition of the students closely for teachers; disadvantage in school, avoid competitive environment, the number and diversity of students is less absenteeism, discipline and management problems is experienced.Key Words: Large and small school, Academic achievement, Attend school, Discipline, School and classroom managent
Collections