Okulların maddi kaynaklarının incelenmesi (Andırın İlçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de zorunlu eğitim on iki yıl ve devlet tarafından parasız olarak sunulur. Fakat okullarının kendilerinden beklenilen eğitim hizmetlerini sunabilmeleri için gerekli olan parasal sağlanmasında ciddi problemler yaşanmaktadır. Okullarının gelir kaynakları ve fırsatları birbirinden farklılık göstermektedir. Ülkemizde eğitim-öğretime ayrılan kaynakların son yıllarda giderek artığı bilinen bir olgudur. Okullara ayrılan kamu kaynakları ortaöğretim okullarının hesaplarına doğrudan aktarılırken ilköğretim okullarında Milli eğitim Müdürlüğü aracılığıyla yapılmaktadır. Bu çalışmada Kahramanmaraş ilinin Andırın ilçesinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerin finans kaynakları incelenmiştir. Ülkemizde okullarımıza yapılan yardımların kaynakları çeşitli kanun ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Bu araştırma okulların finans kaynaklarının belirleme amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu kaynakları artırmak için neler yapılabileceği konusunda okul müdürlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Bu araştırma nitel bir araştırmadır. Nitel araştırmanın olgu bilim desenine göre hazırlanmıştır. Olgu bilim desenine göre yapılan bu çalışmada veriler görüş yoluyla …… sorudan oluşan bir formla görüşme yoluyla toplanmıştır. Veriler betimsel ve içerik analiziyle yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda liselerde maddi finansman sıkıntısının daha az olduğu fakat ilkokul ve ortaokulların büyük ölçüde finansman sıkıntısı çektiği ortaya konulmuştur. Bu problemin büyük ölçüde devlet tarafından çözüleceğine inanılmaktadır. Devletin sağladığı finansmanın haricinde okulların gelir kaynaklarında öne çıkan; bağışlar, sosyal etkinlik gelirleri, okulun zorunlu giderleri sayılabilir. Okulların imkânlarının finansman sağlayıcı olmadığı ortaya konulmuştur. Okul yöneticilerin 33 adet özel gelir kaynağına sahip olduğu,17 kadarda gider kaleminin olduğu ortaya konmuştur. Araştırmanın sonucunda; öğrenci başına tespit edilen kaynağın doğrudan okulun hesabına aktarılması, yerel yönetimlere daha geniş yetki verilmesi ve okulun fiziki imkan ve şartlarının finans sağlayacak şekilde kullanıma açılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okulların finans sorunları, Eğitim, Finansman, Okulun gelir kaynakları , Okulun giderleri Twelve years of compulsory education in Turkey and is offered as free by the state. But schools offer training services expected from them which is required for serious problems are experienced in providing monetary. School of sources of income and opportunities are different from each other. The resources allocated to education in our country in recent years is now well-known phenomenon. Public resources allocated to schools directly transferred to the accounts of secondary schools in primary schools through the National Education Director ate is made.In this study, Kahramanmaras province in the district of the Andırın elementary, middle and high schools were examined financial resources. In our country, our schools sources of aid are determined by various laws and regulations. This study was conducted to determine the financial resources of the school. Also what can be done to improve this resourcemanagershavebeenconsultedabouttheschool. This research is a qualitative study. Qualitative research has been prepared according to the pattern of the phenomenon of science. In this study patients according to the pattern of science data in a form consisting of questions ...... through opinions were collected through interviews. Data were interpreted with descriptive and content analysis. As a result of funding shortages in high schools is less tangible, but to a large extent of primary and secondary schools has been demonstrated that there is a shortage of funding. This problem is believed to be largely resolved by the state. Except as provided by State financing of the highlights of the financing of schools; donations, social events, revenues, expenses include the compulsory school. Financing of school facilities has been demonstrated to be the provider. School administrators have 33 special revenue sources, which is up to 17 of the expense items havebeenrevealed. At the end of the study; resources per student is determined to be directly transferred to the account of the school, be given broader powers to local governments and the school's physical facilities and conditions ensure the availability to finance has been proposed. Keywords: financial problems of the school, Education, Finance, School of sources of income, the school's expenses
Collections