Şanlıurfa il merkezinde görev yapan okul müdürlerinin yetki kullanımında yaşadıkları kaygılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETŞANLIURFA İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN OKUL MÜDÜRLERİNİN YETKİ KULLANIMINDA YAŞADIKLARI KAYGILAR NİHAT YAŞAR Zirve Üniversitesi-Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim DalıYüksek Lisans Tezi,X+94 Haziran, 2014Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mustafa ÖZMUSULBu araştırmada, `Şanlıurfa il merkezinde görev yapan okul müdürlerinin görevlerini yerine getirirken yetkilerini kullanmaları esnasında yaşadıkları kaygılar nelerdir? Bu kaygılar okul müdürünün kıdemine, hizmet içi eğitim durumuna, yüksek lisans yapıp yapmamasına, cinsiyetine, kadro durumuna, görev yaptığı okulun türüne ve okulun bulunduğu sosyo ekonomik çevreye göre değişmekte midir?` sorusuna cevap aranmıştır.Bu araştırma betimsel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma evreni Şanlıurfa il merkezinde 2013- 2014 Eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan okul müdürleridir. Örneklem almak yerine, evrenin tümüne ulaşılmıştır. Bu anlamda 170 okul müdürü çalışmaya dâhil edilmiştir.Veriler 36 maddeden oluşan beşli Likert ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Veriler frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama; Kruskal Wallis ve Manwhitney-U testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Okul müdürlerinin yetkilerini kullanırken az ya da orta düzeyde kaygı yaşadıkları, yönetim işleri ve okul düzeni-disiplin işleri boyutunun az düzey kaygı yaşadıkları boyut, personel işleri ve eğitim öğretim işleri boyutu orta düzey kaygı yaşadıkları boyut olduğu, en çok kaygı duydukları konunun ` Okul bina ve tesislerin bakım ve onarımı işleri` olduğu, en az kaygı duydukları konunun `Öğretmenlere ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlatılması` olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 1-5 yıl kıdeme sahip müdürlerin 15 yıl ve üzeri kıdeme sahip müdürlere göre, 10-15 yıl kıdeme sahip müdürlerin 15 yıl üzeri kıdeme sahip müdürlere göre daha kaygılı oldukları, 15 yıl üzeri kıdeme sahip müdürlerin en az kaygı yaşayan müdürler olduğu saptanmıştır.Okul müdürlerinin yetki kullanımı konusunda yaşadıkları kaygıların; yüksek lisans, hizmet içi eğitim, cinsiyet, kadro durumlarına, okul türlerine ve okulun bulunduğu sosyo ekonomik çevreye göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: yetki, kaygı, güç, karar verme, yönetim, okul müdürleri. ABSTRACTSCHOOL MANAGERS' ANXIETIES IN ŞANLIURFA CENTER WHILE USING THEIR AUTHORITY NİHAT YAŞARZirve University-Kahramanmaraş Sütçü Imam University Institute of Social Sciences Department of Educational Administration, Inspection, Planning And EconomicsMaster Thesis,X+96, Haziran, 2014.Thesis supervisor: Ass. Yrd.Doç. Dr. Mustafa ÖZMUSULIn this research the, question ` what anxieties are while school managers, who serve in Şanlıurfa center, are doing their part while using their authority and these anxieties change or not according to school manager's seniority, in-service training, master performans, gender, type of school, socio-economic environment in which the school is located? ` was answered.This research was carried out in the descriptive model. Research population was school managers who serve in Şanlıurfa center in 2013-2014 education year. Instead of sampling, all school managers had been reached. So, 170 school managers were included in the research. Data was obtained by using personel information form and five-point Likert scale consists, of 36 items. Data were analyzed by frequency, standard deviation, arithmetic average, Kruskal Wallis and Manwhitney-U tests. The results of research were as follows; During school managers using their authority, there are no items that they have anxiety little or much, they don't have any anxiety. They live little anxiety in management and school discipline, some anxiety in staff workings and education workings, the most anxiety in make teachers prepare yearly plan.And also, this research shows that managers experienced 1-5 years have more anxiety than experienced 15 years and olders, managers experienced 10-15 years have more anxiety than experienced 15 years and olders. Managers experienced 15 years and olders are the least anxious.According to result of this research, school managers' anxieties while using their authority are not changed according to by their master performance, in-service training, gender, staff status, type of school and socio-economic environment in which the school is located.Key words: Authortiy, anxiety, power, decision-making, management, school managers
Collections