İlkokul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dilin öğretmenlerin psikolojik sözleşme ve lider üye etkileşimine algıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlkokul Yöneticilerinin Kullandıkları Motivasyonel Dilin Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşme ve Lider Üye Etkileşimine Algıları Üzerindeki Etkisini incelemektir. Nicel olarak verilerin toplandığı bu araştırma korelasyonel desendedir. Bu araştırmanın çalışma evrenini, Kahramanmaraş ve ilçelerinde bulunan ilkokullarda 2013–2014 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, çalışma evreninden oransız küme örnekleme disproportional cluster sampling yöntemiyle yansız olarak seçilmiş 30 okulda çalışan 520 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmenlere içerisinde psikolojik sözleşme, lider üye etkileşimi ve motivasyonel dil ölçeklerinin bulunduğu anket verilmiştir. Veriler, çoklu hiyerarşik doğrusal regresyon yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, motivasyonel dilin psikolojik sözleşme ile lider üye etkileşimiyle pozitif yönlü ilişkisi bulunduğu anlamlı bir şekilde yordadığı, lider üye etkileşiminin de psikolojik sözleşme algısını olumlu yönde ilişki kurduğu ve anlamlı bir şekilde yordadığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Motivasyonel dil, psikolojik sözleşme, lider üye etkileşimi. The purpose of this study is to examine the effect of motivational language used by primary school managers on teachers' perceptions of psychological contract and leader member exchange. Quantitative data gathered in this research is correlational patterns. The population of this research study is primary teachers who worked at schools of Kahramanmaraş and its towns in 2013-2014 education terms. The study sample in study of the universe 520 teachers who works at different schools are chosen neutral constitutes with disproportionate cluster sampling. Questionnaires which containing ; psychological contract, leader member exchange and motivational language scales are given to teachers - forms samples-. Data analyzed by multiple hierarchical linear regression method. According to research results ; it is predicted meaningfully that there is a positive relation between motivational language and psychological contract, leader member interaction. Leader member interaction construct a positive relation between perception of psychological contract and predicted a meaningful way. KEY WORDS: Motivational Language, Psychological Contract, Leader-Member Exchange.
Collections