Taşımalı eğitim yapılan okullardaki yönetici ve öğretmenlerin taşımalı eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri (Şanlıurfa İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, taşımalı ilköğretim uygulamasının Şanlıurfa ilindeki uygulamalarını ve karşılaşılan güçlüklerini ortaya koymayı amaçlayan nicel-betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim- öğretim yılında Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan tüm öğretmen ve yöneticiler; örneklemini ise Şanlıurfa İli'ni temsil niteliği olan 28 taşıma merkezi okul ve bu okulların yönetici ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Random yöntemiyle seçilen bu okulların İl ve ilçe okullarını temsil etmelerine dikkat edilmiştir. Bu kapsamda Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan 459' u öğretmen, 79'ü yönetici olmak üzere toplam 538 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlere, Adem KÜÇÜK (2010) tarafından `Taşımalı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar` adlı yüksek lisans tezi için geliştirmiş olduğu ölçekler uygulanmıştır.Araştırmada yer alan okul yöneticileri ve öğretmenlerin taşımalı eğitimde karşılaştıkları sorunlar algı düzeylerinin boyutlara göre `servis hizmetleri` düzeyi orta; `yemek hizmetleri` düzeyi orta; `okul veli ilişkileri` düzeyi zayıf; `eğitim öğretim hizmetleri` düzeyi orta; `iş yükü durumu` düzeyi yüksek; `karşılaşılan sorunlar genel` düzeyi orta olarak saptanmıştır. Yine araştırma sonuçlarına göre taşımalı eğitim yapan okullardaki okul-veli ilişkilerinin, yemek kalitesinin düşük olduğu, yemek yenen mekânların bulunmadığı, taşımalı eğitimden kaynaklanan sorunların okullarda verilen eğitimin niteliğini düşürdüğü gibi bulgulara ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Taşımalı Eğitim, Taşıma Merkezi Okul, Yönetici, Öğretmen, Taşımalı Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar. This quantitative and descriptive study focuses on problems faced about transportational education practices at primary school level in Şanlıurfa province. While data universe is accepted as all teachers and school administrators working at transportational education based schools in Şanlıurfa province, respondants were only teachers and school administrators working at 28 of transportational education based schools in the province during 2013-2014 education term. Those 28 schools were chosen as Opportunity based samples. A total of 538 teachers (459) and school administrators (79) responded a questionnaire in both city centre and surroundings. This questionnaire was prepared by Adem Küçük in 2010 to apply same research question in other parts of Turkey.Findings indicate that quality of transportation is perceived as middle level, quality of food services is perceived as middle level, school-parent cooperation level is perceived as weak, teaching and learning quality is perceived as middle level, workload is perceived as high, and finally the quantity of `other general problems` is perceived as middle level.Additionally, it is detected that some schools do not have places to serve lunch to students. Findings also point out that problems faced during transportation based education at schools has some negative effects on education quality.Keywords:Transpotation based education, School administrators, Teachers, Problems faced during transportation based education.
Collections