Yatılı bölge ortaokullarının işleyişine ilişkin öğrenci görüşleri (Hatay İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Yatılı Bölge Ortaokulları hakkındaki öğrenci görüşlerini incelemektir.Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Hatay ili Yatılı Bölge Ortaokullarında okuyan 2129 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Hatay'ın Kırıkhan, Reyhanlı, Hassa ve Yayladığı ilçelerindeki Yatılı Bölge Ortaokullarında 5.6.7 ve 8. sınıflarında okuyan 2129 öğrenci arasından rastgele seçilmiş 480 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanmış olan ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirlik hesaplamaları yapılmış, ölçek güvenilir hale getirildikten sonra uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; yatılı okullarda okuyan kız öğrenciler, yatılı okulların öğretmenleri, eğitim öğretim olanakları, yemekhane yatakhane koşulları ve sosyal sportif imkânları hakkında erkek öğrencilerden daha olumlu görüşlere sahiptir. Öğrencilerin yatılı okulların tüm boyutlarına ilişkin görüşleri okuduğu yatılı okula göre anlamlı derecede farklılık göstermektedir. Yatılı okul öğrencilerinin sınıf seviyelerine göre de yatılı okula ilişkin görüşleri değişmektedir; yatılı okullarda 5,6, 7 ve 8. Sınıf öğrencileri arasında yatılı okulların yönetimi, öğretmenleri, eğitim öğretim olanakları, yemekhane yatakhane koşulları, sosyal sportif imkanları ve fiziksel koşulları hakkında anlamlı bir görüş farklılığı olduğu ve sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin yatılı okula ilişkin görüşlerinin olumsuzlaştığı tespit edilmiştir.Tespit edilen olumsuz maddelere göre çözüm önerileri getirilmiştir. The objective of this study is to investigate the view of the students of Regional Secondary Boarding Schools (YBO) on their schools.The universe of the study, which is a descriptive survey in scanning model, consists of the students who educate in Regional Secondary Boarding Schools of Hatay in 2013-2014. The sampling of the study consists of randomly-chosen 480 students who educate in secondary boarding schools in Kırıkhan, Reyhanlı, Yayladağı and Ardıçlı districts of Hatay.The scale, which was prepared by the researcher, has been used in the study.Validity and reliability of the scale have been measured and it has been used after it became reliable. For the data analysis, SPSS pocket program has been used.According to the findings of the study, compared to male students, girls have more positive views about the teachers, education facilities, refectory, dormitory and social sporting conditions of the boarding schools. The students' view about the boarding schools has a significant difference regarding the boarding schools in which they educate. Boarding school students' views about the school vary regarding their grade levels; it has been determined that there is a significant disagreement among the students in the5 th, 6th, 7th and 8th grades on the administration of boarding schools, teachers, education facilities, conditions of refectory and dormitory, social and sporting facilities, and physical conditions.According the negative articles,which it was determined,have been offored some solitions suggestions.
Collections