Meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmada meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri `eğitim-öğretimin verimliliğini sağlama, denetim sürecinin etkililiği, denetimlerin, çalışanların mesleki gelişimine katkısı, denetimlerin kurumsal gelişime katkısı ve cinsiyetine, mesleki kıdemine, okuldaki görevine, eğitim düzeyine, geçirdiği denetim sayısı ve eğitim denetimi ile ilgili bilgileri nereden edindiğine göre farklılık gösterip göstermediği` açısından çözümlenmiştir.Bu araştırma tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul İli'nde Avrupa Yakası'nda meslek liselerinde görev yapan yöneticilerden oluşmaktadır. Araştırmada evrenden örneklem alma yöntemi kullanılarak 250 yöneticiye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak beşli likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırma amacıyla toplanan verilerin işlenmesi ve yorumlanması için SPSS programı kullanılmıştır. Yöneticilerin görüşlerinin bağımsız değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) tekniği kullanılmıştır. Gruplar arasında anlamlı farklılıklar çıktığında, farklılığı belirlemek için Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmadaki bazı değişkenler için Krushal Wallis-H Testi ve İlişkisiz Grup t Testi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin olumlu görüş bildirdikleri ortaya çıkmıştır. Bunula birlikte cinsiyet, mesleki kıdem, okuldaki görevi ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmanın olduğu belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda denetimin tüm bileşenlerinin etkinlik ve verimliliklerinin arttırılması gerektiği yönünde öneriler geliştirilmiştir. The purpose of this research is to survey the vocational high school managers' opinions about the applications of education suversion. In this study the managers' opinions about education suversion are analyzed according to ensuring efficiency of education-training, effectiveness of process of auditing, contribution of audits on employees' professional development, contribution of audits on institutional development and gender, professional seniority, position in school, educational status, the number of audits and in terms of where to get information on educational control range or not.This survey is an imagery study which is prepared on the basis of cross-hatching model. The field of this study is composed of the managers who has been worked in vocational high schools in European side of İstanbul in 2013-2014 academic year. In this research it is reached 250 managers using sample method from universe as an appropriate sample method. The data collection tool was developed as a five-point Likert-type gauge. The SPSS program is used to process and interpret of data which is collected for surveying. The One-Way Analysis of Variance (ANOVA) techniques were used to determine whether the independent variables of the opinions of managers differentiate or not. The Scheffe test was used to determine differences when significant differences occured among the groups. Some of the variables in the research is analyzed using Krushal Wallis H-Test and independent sample t test technique.In the study it has emerged that vocational high school managers expressed positive opinions on the applications of education suversion. Beside it is determined significant differences according to the independent variables of gender, seniority, position in school and level of education. In accordance with the results obtained in the study, proposals have been developed in the direction of necessity to increase the effectiveness and efficiency of all components of the audit.
Collections