Gaziantep ilindeki okul müdürlerinin stratejik liderlik özelliklerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Gaziantep il merkezindeki okul müdürlerinin stratejik liderlik uygulamaları ile bu uygulamaları etkileyen etmenlere ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı Gaziantep il merkezi sınırları içerisinde yer alan 19 okulda, orta, ilkokul ve liselerde görev yapmakta olan 428 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma evreninin % 78,16'sından sağlıklı veri toplanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında `Okul Müdürlerinin Stratejik Liderlik Uygulamalarına İlişkin, öğretmen Görüşleri` adlı anket kullanılmıştır. İkili küme karşılaştırmalarında,`Bağımsız Gruplar Arası t testi`, ikiden fazla küme karşılaştırılmasında ise `Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)` istatistik tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre: okul müdürlerinin stratejik liderlik uygulamalarında genel olarak başarılı oldukları, ancak bu uygulamaların geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir. Öğretmenlerin cinsiyet farklılıklarında, okul müdürünün stratejik liderlik özelliklerine bakışlarında, bir farklılık gözükmemektedir. Fakat öğretmenlerin deneyim, branş, görev sürelerine göre farklı görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir. In this survey it is aimed to determine teachers' opinions related to the applications of strategic leadership of school managers and the factors which affect those applications in the province of Gaziantep. The research is in a survey model. In 2013-2014 academic year, it is applied to 428 teachers who have been working in 19 schools which are primary, secondary and high schools that are located in the borders of Gaziantep city center . During the research period, %78,16 correct data has been gathered. In gathering the data of the research the survey named `The Opinions of School Managers on the Strategic Leadership Applications` has been used. In double group comparisons` Independent Inter group test t ` in comparisons of the more than two groups `One way analysis of variance (ANOVA) statistical technique has been used. According to the findings gathered from the research, generally school managers have been successful at the applications of strategic leadership but it has been understood that those applications should be improved. As for the opinions of teachers on the applications of strategic leadership of school managers, no difference has been found in terms of gender and on the looking at the school managers' strategic leadership features. But it has been found that they have differrent opinions according to teachers'experience, field of study and duration on the job.
Collections