Denetimin sınıf öğretmenleri üzerinde oluşturduğu psikolojik baskının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitim denetmenlerin sınıf öğretmenleri üzerinde oluşturdukları psikolojik baskıyı belirleyerek, oluşan bu baskının ortadan kaldırılması için denetmenlerin ve öğretmenlerin yapması gereken davranışların neler olduğunu belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için öğretmenlerin bu konuda görüşlerini almak üzere sekiz açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırma Nitel araştırma paradigması içinde değerlendirilen `görüşme` yöntemi çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma gurubu Gaziantep ili Şahinbey ilçesindeki farklı gelişmişlik yapısına sahip ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleridir. Elde edilen sonuçlara göre; Denetmenlerin yaptıkları denetim sırasında sergiledikleri tutum ve davranışlar öğretmenler üzerinde psikolojik baskı oluşturabilmektedir. Özellikle denetmenlerin denetlemeleri sadece evrak üzerinden yapmaları öğretmenleri olumsuz etkilemektedir, aynı şekilde denetleme yapılan zamanın kısa oluşu da öğretmenleri olumsuz etkilemektedir. Öğretmenlerin üzerinde oluşan psikolojik baskıyı azaltmak veya tamamen kaldırmak için, denetmenlerin öğretmenlere rehberlik yapmalarının daha uygun olacağı ve öğretmenlere karşı ılımlı tavır sergilemeleri gerektiği belirtilmiştir. 2011 yılında yapılan değişikliğin, denetmenlere sadece rehberlik görevi verilmesinin öğretmen üzerinde oluşan psikolojik baskıyı azatlığını görmekteyiz. Öğretmenlerin çoğunluğu denetimin olmasını ama denetim sistemin değişmesi gerektiğini belirtmişlerdir.Denetimin okul müdürleri tarafından yapılması gerektiğini belirtmişlerdir.Böylelikle denetim daha uzun zamanda ve sağlıklı olacaktır. The purpose of this research is to determine the psychological pressure that education inspectors put on the classroom teachers and determine the behaviours that needs to be displayed by teachers and inspectors in order to eliminate the pressure. In order to achive this goal, eight open-ended questions have been prepared for the purpose of obtaining the teachers' views on the issue. The research has been conducted in the framework of the `interview` method that is evaluated within the qualitative research paradigm. The study group of the research is the classroom teachers that are working at primary schools which have different development structures in the district of Şahinbey in Gaziantep. According to the results obtained, the attitudes and the behaviors that the inspectors display may put psychological pressure on teachers. Especially, the fact that the inspectors check just the paperwork out affects the teachers in a negative way. Likewise, inspecting the teachers in a short time affects the teachers in a negative way. It is stated that it would be more appropriate for the inspectors to give guidance to teachers and display a moderate attitude towards them in order to reduce or completely remove the consisting psychological pressure on the teachers. It is seen that the amendment made in 2011 which gives the inspectors only the task of guidance reduces the pressure on teachers. The majority of teachers have agreed on the necessitity of inspection, but have noted that inspection system needs to be changed. They have stated that the inspection should be made by school principals. In this way, the inspection will be made in a long time and will be healthier.
Collections