Polis eğitiminde uygulamalı eğitimlerin mesleki gelişimindeki yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Polisin profesyonel olması, bilginin güç olduğu günümüz modern dünyasında gelişen toplum düzeni ve beklentilerine ayak uydurabilmek için belli bir bilgi birikiminin varlığı şarttır. Polis Teşkilatının bir ferdi olarak teorik odaklı eğitimin çalışanlar olarak bizleri ve hizmet alan vatandaşlarımızı da tatmin edemediğimizi aldığım tepkilerden biliyorum. Okullarda eğitici olarak görev yaptığım dönemlerdeki eksiklikleri de verilen uygulama ağırlıklı yani `Durum Eğitimi` denilen yeni eğitim modellerini görünce daha iyi anlamış oldum. Çünkü Yapılan araştırmalarda görülen o ki yetişkinler uyguladıkları olaylarda kalıcılık oranı %90'dır. Bu da bize uygulamalı eğitimin çok önemli olduğu sonucuna ulaştırmıştır. Gelişmiş ülkelerin polis eğitimlerini incelediğimizde uygulamalı eğitimin teori eğitimine oranı %50 civarında ya da üzerinde bir orana sahiptir. Uygulamalı eğitimlerin yapılacağı mekanlar tekrar gözden geçirilmeli, dershanelerin, laboratuvarların, atış poligonlarının, sosyal tesislerin olduğu, tam donanımlı polis yetiştirmeye uygun okul modelleri dizayn edilmelidir. Resmi eğiticilerle birlikte hukuk eğitimi verebilecek yaratıcı drama ve uygulamalı dersler için tiyatro eğiticilerinin görevlendirilmesi gerekmektedir. Bunun gibi eksiklilerin giderilip daha nitelikli personel yetiştirerek, hem kendi güvenlikleri hem de vatandaşın hakları ve güvenliklerinin sağlanması üst seviyelere ulaşacaktır. In the modern world where information is power, to be compatible with the emerging social order and expectations, professionalization of the police and in the security personnel is essential to the existence of a certain level of knowledge. As a member of police, theoretically oriented education, as employees we are, also citizens who demand security, I observed it that we and they could not satisfy. Deficiences in the period that I served as a trainer in schools and when I examine the new education modelsthat mainly application oriented means 'State Education', I understood differences between both of them. Studies show that the retention rate of education accompanying practical application in adults is approximately % 90. These results showed that practical training is very important. When examining the police training in the developed countries, the ratio of the practical education to theoretical education is % 50 or above. In this context, places to do the practical education should be reconsidered, fully equipped police training school models in where classrooms, laboratories, shooting range, social fascilities should be designed. Additional with formal trainers, legal education trainers and theatre trainers that can provide creative drama should be assigned. Gaps can be resolved more qualified staff trained, their safety, ensuring the citizen's rights and safety will reach the next levels.
Collections