Okul yöneticilerinin karşılaştığı sorunlar Şırnak İli Güçlükonak İlçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, `Okul Yöneticilerinin Karşılaştığı Sorunlar ` incelenmiştir.Araştırmanın evrenini, Şırnak ili Güçlükonak ilçesinde görev yapan okul müdür ve müdür yardımcıları, örneklemini ise Şırnak ili Güçlükonak ilçesindeki devlete ait 1 lise, 11 ortaokul, 14 ilkokul ve 4 anaokulda görev yapan 62 okul müdürü ve müdür yardımcısı oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programında işlenerek ankete katılan okul müdür ve müdür yardımcılarının genel bilgilerinde frekans ve yüzde, kullanılmıştır.Araştırmada sonucunda okul yöneticileri periyodik hizmet içi eğitimlere tabi tutulmamaktadırlar. Veli okul işbirliğinin zayıf olduğu görülmektedir. Araç gereçlerin eksikliğinden kaynaklanan sorunlar vardır. Okulun personelinden kaynaklanan sorunlar vardır. Hizmetli sayısının azlığından kaynaklanan sorunlar vardır. Okul idarecilerinin okulu yönetmek için yeterli bilgiye sahip değiller. Zaman zaman üst makamlardan gelen baskılara maruz kalmaktan kaynaklanan sorunlar vardır. In this study, `Challenges Faced by School Administrators` are investigated.Target population of the research is composed by directors and assistant directors who work in the county of Güclükonak in Sırnak , and 62 directors and assistant directors work in 1 highschool, 11 secondary school, 14 primary school and 4 kindergarden owned by government in the county of Güclükonak in Sırnak compose sampling. The data used in this study are collected through information form developed by the researcher. The data is used by processing in SPSS data analysis program and frequency and percentage is used in general knowledge of directors and assistant directors who participate in questionaire.In conclusion, school directors are not subjected in service-training. Collaboration between parents and school is seen to be weak. There are problems due to the lack of tools, school's staff, the limited number of servants in schools. School administrators do not have sufficient knowledge to manage the school. There are problems due to pressure from higher positions from time to time.
Collections