Kırsal alandaki öğrenci velilerinin okul yöneticilerinden bekledikleri liderlik davranışları (Şanlıurfa ili Haliliye ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada başlıca `Kırsal alanda bulunan öğrenci velilerinin, okul yöneticilerinden bekledikleri liderlik davranışları nelerdir?` sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmaya kaynaklık eden veriler nitel araştırma yöntemlerinden olan odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi kültürel özelliklerin farklı olduğu iki köyü kapsamaktadır. Görüşmeye gönüllü olarak 34 veli katılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada kırsal alandaki velilerin okul yöneticilerinden en fazla bekledikleri liderlik davranışları sırasıyla; öğretimsel liderlik, kültürel liderlik, hümanist liderlik ve otoriter liderlik olmuştur. Kırsal alanda bulunan velilerle yapılan araştırma, kırsal alanda eğitim öğretim açısından velilerin sorunlarına değinmesinin yanında okul yöneticilerinin liderlik davranışları ile ilgili şuana kadar yapılmış olan ilk araştırma olmasından dolayı bu araştırma kırsal alanla ilgili yapılacak araştırmalara örnek olması durumundan önemlidir. This study mainly aimed to answer the question of `what are the leadership behaviors that student's parents in rural area expect from school administrator?`. Data that form the basis for the study were collected through focus group discussion, which is one of the qualitative research methods. The research sample consisted of two villages where cultural features are different. 34 students' parents were participated in the discussion upon their request. The content analysis was used to analyze the data. The study revealed that the leadership behaviors from which student's parents in the rural area have expected at the very most the school administrators were instructional leadership, cultural leadership, humanist leadership and authoritarian leadership, respectively. It is important to serve as a model for researches to be conducted in the rural areas since this study on the student parents in the rural ones is the first one that had been made an investigation into the leadership behaviors of the school administrators up to now, as well as addressing parent issues in the rural areas with regards to education and training.
Collections