Okul yöneticilerinin mentorluk rollerini yerine getirme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada mentorluğun gelişim seyri açıklanarak bu uygulamanın okullardaki durumu sentezlendi. Mentorluk, bilgi ve beceri olarak daha üst düzeyde olan bir meslek elemanının, işe yeni başlayan veya kıdem olarak daha düşük bir bireye, işbaşında yardımını öngören bir uygulamadır. Bu çalışmanın amacı; mentorluk kavramının, öğretmenlerin bakış açılarından, algılanma biçimini ve derecesini göstermektir. Araştırma toplamda 9 okulda ve 32 öğretmenle görüşülerek oluşturulmuştur. Uygulama sırasında çalışma grubunda yer alan okullardaki öğretmenlerin, yöneticileri tarafından ne düzeyde rehberlik aldığı, yarı yapılandırılmış görüşme metoduyla ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yapılan görüşmelere, içerik çözümleme yöntemi uygulanmış, oluşturulan kodlar tablolaştırılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre; öğretmenlerin desteğe gereksinim duydukları, yöneticileri tarafından kendilerine sunulacak her tür yardıma ve rehberliğe sıcak baktıkları; ancak öğretmenler bunun yeterince yerine getirilmediği görüşündeler. Nispeten aday öğretmenler daha çok yardım aldıklarını belirtmişlerdir in this study, the status of mentoring application in schools was synthesized by explaining the development history. Mentoring is an application that helping a beginner or in a lower status individual for the job by a higher skilled professional staff. The aim of this study is to show teachers' perception and the degree of mentoring. The study was carried out by interviewing a total of 32 teachers in 9 schools. During the study, the guidance degree of teachers that they took from their managers was tried to found out by semi-structured interviewing method. Content analysis method was used to the interviews, generated codes were tabulated. According to results, it is found that teachers need supporting, they are opened minded for every kind of help and guidance of their managers; however, according to teachers it is not properly fulfilled. Comparatively, candidate teachers indicated that they got more help.
Collections