Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin iş doyumu ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticilerinin davranışları, öğretmenlerin performansı üzerinde önemli düzeyde etkili olmaktadır. Çalışmada okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amacın gerçekleşmesi için literatür taramasının yanında anket uygulanması suretiyle bu çalışma hazırlanmıştır. Etik liderlik stilinin gün geçtikçe daha fazla tercih edilen bir hale geldiği, çalışma sonucunda anlaşılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar, okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin iş doyumunu olumlu yönde etkilediği sonucunu göstermektedir. Etik liderlik davranışları arasından karar vermede etiğin öğretmenlerin iş doyumunu en yüksek düzeyde etkileyen etik liderlik boyutu olduğu, araştırmada elde edilen bir başka sonuçtur. Araştırmaya katılan öğretmenlerin verdikleri yanıtların samimi yanıtlar olduğunun kabul edilmesi, bu araştırmanın sınırlılığı olarak nitelendirilmektedir. The behaviors of the school managers directly affect on the teachers' job performances. The goal of this study is determining the relationship between the school managers' ethical leadership behaviors and the teachers' job satisfaction. For understanding this relationship a literature review has done and a questionnaire has been applied. The results showed that the importance of the ethical leadership increases and this style management becomes more preferred day by day. The results have showed that the ethical leadership of the school managers affects positively on the teachers' job satisfaction. Another result of the study showed that the decision making dimension of the ethical leadership affects on job satisfaction of the teachers more than other dimensions. The answers of the teachers in the questionnaire has been accepted as sincere and this can be shown as the limitedness of the study.
Collections