Bilişsel dilbilim açısından Japonca işaret sözcükleri `ko, so, a`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Japonca işaret sözcükleri `ko, so, a` bilişsel dilbilim açısından ele alınarak, işaret sözcüklerinin bilişsel işlevlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, işaret sözcüklerinin her bir dizgesi, nesneyi doğrudan gösterme ve bağlamı belirtme kullanımları bakımından iki bölüme ayrılmış, bu bölümlerde işaret sözcükleri nawabari ve ima-koko tezi benimsenerek ele alınmıştır. Ayrıca bu tezde, konuşucunun uzam-zaman algısının yanı sıra dinleyicinin algısının da işaret sözcüklerinin kullanımına etkileri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak, kavrayış, bakış açısı, ortak dikkat gibi bilişsel öğelerin işaret sözcükleri kullanımını etkilediği söylenebilir. In this study, Japanese demonstratives `ko, so, a` will try to be evaluated from the point of cognitive linguistics. For this purpose, each system of Japanese demonstratives was subdivided into two subclasses defined as `direct pointing` and `context indication` respectively. In these subsections, demonstratives were analysed refering to the thesis of territory and 'here and now'. Besides, in this study, both the affects of listener's construal and the speaker's construal of space and time were analysed. As a result, it can be argued that the cognitive notions like construal, viewpoint and joint attention can influence the usage of demonstratives.
Collections