Mimarlık öğrencilerinin öğrenme stilleri ve sınav kaygısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğumla başlayan ve hayat boyu devam eden sürecin en önemli parçası olan öğrenme, kişiden kişiye farklılık göstermektedir. Öğrenme stillerindeki farklılığın, bireylerin başarısına etken olduğu bilinmektedir. Bireyin başarı durumu ise sınavlarla ölçülmektedir. Eğer bireyde sınav kaygısı yüksek ise heyecanlanarak bildiği soruları cevaplayamayacak ve istenilen başarı düzeyini gösteremeyecektir. Farklı öğrenme stillerine ve sınav kaygı düzeylerine sahip kişilerin mimarlık eğitimindeki başarısını artırmadaki en önemli etken ise öğrenme stilleri ve sınav kaygı düzeylerinde ki farklılıkları keşfederek verilecek bir eğitimdir. Bu nedenle, bu çalışmada mimarlık öğrencilerinin öğrenme stilleri, sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri ile sınav kaygıları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda veriler 2015-2016 akademik yılında Zirve Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi ve Hasan Kalyoncu Üniversitelerinin mimarlık bölümünde öğrenim gören 347 mimarlık öğrencisinden toplanmıştır. Araştırmada veriler Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve Sınav Kaygısı Envanteri kullanılarak toplanmış, toplanan veriler, SPSS 17 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde ve frekans analizleri, çapraz tablolar ve Ki-Kare bağımsızlık hipotez testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda mimarlık öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversite ve üniversite türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak mimarlık öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ile öğrenme stilleri ve cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Learning which starts with birth of human being and continue for a lifetime varies from person to person. It is known that learning styles differences is an important factor that affect students' success and their success is evaluated with examinations. If student have high level of test anxiety, he will not get a good grade by choosing wrong answer because of his anxiety and he can not show desired success level. The most important factor for increasing the success of architecture students who have different learning styles and different level of test anxiety is educating students by finding out different at their learning styles and level of test anxiety.Therefore, this study aims to determine architecture students' learning styles and their levels of test anxiety, in addition to finding out relationship between learning styles and test anxiety is aimed with this context, data were collected from 347 architecture students from Zirve university, Gaziantep University and Hasan Kalyoncu University in 2015-2016 academic year. Data were collected by using Kolb learning style inventory(LSII) and Test Anxiety Inventory (TSI) instruments and percentage and frequency tests, crosstab and Chi squared hypothesis tests were performed by using SPSS 17 software.As a conclusion of this study it is determined that there is a significant relationship between learning styles of architecture students and university and type of university. In addition to, it is found out that there is a significant relationship between architecture students' level of test anxiety and their gender and their learning styles.
Collections