Van`daki liselerde olasılık öğretiminde görülen kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaöğretim okulları öğrencilerinde olasılık öğretiminde görülen kavram yanılgılarını tespit etme ve bu yanılgıların nedenlerini araştırma amaç edinilmiştir. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Van'daki liselerde okuyan 217 öğrenciye sınıf ortamında 32 sora içeren anket uygulaması ile gerçekleşmiştir. Anket, Anadolu lisesi, Özel Serhat lisesi, Atatürk lisesi, Kazım Karabekir lisesi, M. Akif Ersoy lisesi ve Van Sınav Dershanesi öğrencilerine uygulanmıştır. Anket sonuçlan ki-kare istatistik tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda belirtilmektedir. Öğrenciler olasılık kavramlarında öğretmenlerinden etkilenerek yanılgıya düşmüşlerdir. Öğretmenlerin olasılık dersini günlük hayatla ilişkilendirmemesi, ders işleme metodu, derste çözülen problem miktarı, dersin dikkatli takip edilmesi, anlaşılmayan kavramların öğretmene sorulması düşülen yanılgıları etkilemektedir. Sınıf mevcutlarının kalabalık olması öğrencilerin dikkatlerini toplamalarına engel olmakta ve yanılgıları da arttırmaktadır. Öğrencilerin olasılığa karşı tutum ve çalışma alışkanlıkları da olasılık kavramlarındaki yanılgıları etkilemektedir. Olasılık dersinin kavram haritaları ve çalışma yapraklan dahilinde işlenmesi kavramlardaki yanılgıları engellediği de saptanmıştır. Anadolu lisesi ve özel eğitim kurumlarında okuyan öğrenciler düz liselerde okuyan öğrencilere göre daha az yanılgılara düşmüşlerdir. Anahtar Kelimeler: Olasılık Öğretimi, Kavram Yanılgıları, Kavram Haritaları, Çalışma Yapraklan. In this study, concept misunderstandings and their sources is searched in Turkish high schools. A seld-developed questionare containig 32 questions was applied to the 217 5 different groups of high school students in Van, in 2001-2002 education term. The data which have been gathered analysed using SPSS statistical package program and reported in the study. The main findings are the followings; First, students are affected from their teachers and fall in to the misunderstandings. Second, teachers do not make any relations between daily life and probability concept And also, solved problem amount, lesson quality, not asking the misunderstood questions to the teacher, affects the misunderstanding. Time limitation, insufficient amount of problem solving during probability lessons, poor teaching quality and anxiety for asking misunderstood questions affects the misunderstandings for probability concepts. It is find out that if the probablity lessons are taught with the concept maps and work-sheets, concept misundestandings are decreasing. The Anadolu high school and the private high school students have less concept misunderstanding according to the other high school students. Key words: Probability education, concept misunderstanding, concept map, work-sheet. m
Collections