Ortaöğretim kimya öğretiminde yanlış anlamalar ve nedenlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Orta Öğretim Kimya Öğretiminde Yanlış Anlamalar ve Nedenlerinin Araştırılması SIĞINIR, Alparslan Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK Mayıs 2002, 41 sayfa Bu çalışmada, orta öğretimde kimya dersinin öğretiminde meydana gelen yanlış anlamalar ve nedenlerinin yanlış anlamalar üzerindeki etkisini tespit etmek amaçlandı. Araştırmada seçilen çeşitli orta öğretim kurumlarındaki öğrenciler üzerinde, 16 soruluk bir anket çalışması yapıldı. Anket soruları çoktan seçmeli ve birbiriyle ilişkili nitelikte sorulardan düzenlendi. Sorular okullarda şimdiye kadar işlenen konularla ilgili olarak hazırlandı. Anket sorulan Anadolu Lisesi, Meslek Lisesi, Özel Fen Lisesi, Normal Lise, Süper Lise ve Anadolu Öğretmen Lisesi' ne uygulandı. Anket genelde son sınıf öğrencileri üzerinde yapıldı. Anket sonucunda yanlış anlamaya değişik faktörlerin etki ettiği görüldü. Yanlış anlamanın nedenleri ve etkilerinin yüzde oranlan şöyle elde edildi; öğretmen 16, ders kitabı 15, okul ve ev ortamı 30, ders araç-gereçleri 14, zaman yetersizliği 15, ders çalışma isteksizliği 10. Anket sonucunda öğrencilerin bazı konulan kolay gördüğü, bir çok konuyu ise zor ve karmaşık gördüğü, yanlış anlamaların en çok okul ve ev ortamı ile öğretmenden kaynaklandığı görüldü. Bunun nedenleri, okulda ve evde öğrenciyi öğrenmeye hazırlayacak ortamın sağlanamaması ile öğretmenin alan bilgisinin yetersizliği, öğrenciye bildiklerini anlatamaması, az örnek çözmesi ve sınıf içinde öğrenciye az söz hakkı vermesi olabilir. Anahtar kelimeler: Kimya öğretimi, Yanlış anlama, Ders kitabı, Okul ve ev ortamı, Öğretmen, Ders araç-gereçleri, Öğrenme. ABSTRACT Misunderstandings and Reasons In Chemistry Education At Secondary Instruction SI?INIR, Alparslan MSc, Secondary Instruction Science and Mathematic Departments Education Mainscience Branche Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK May 2002, 41 pages In this study, to fixation the misunderstandings and their reasons in chemistry education at secondary instruction, was aimed. We studied on that reasons' influence on the misunderstandings in chemistry. Sixteen questions were applied to some high schools ( Anatolian High School, Profession High School, The Super High School, Normal High School, Science High School and Anatolian Teacher's Training High School ). The percent of the reasons of misunderstand students as follows; teacher 16, school book 15, school and house 30, materials 14, time insufficiency 15, study reluctance 10. At the result of this study, it can be said, most effective reasons of misunderstandings are school and house. With theese factors, the teacher is an another effective reason to misunderstandings. Key Words: Chemistry education, Misunderstandings. School book. School and house, Teacher, Materials, Learning. m
Collections