Van ilindeki lise birinci sınıflarda cinsiyet farklılığının matematik başarısı üzerindeki etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET /AN İLİNDEKİ LİSE BİRİNCİ SINIFLARDA CİNSİYET FARLILIĞININ MATEMATİK BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI DURU Adem Yüksek Lisans Tezi, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞ Ağustos 2002, 75 Sayfa Kadınlar nüfusun çoğunluğunu oluşturmalarına rağmen,matematikte, fen bilimlerinde ve mühendislikte çalışan kadın sayısı %09 dan daha azdır.Araştırmalar, zların matematik karşı olumsuz tutum sergilediklerini, matematik derslerinde az işarı gösterdiklerini ve matematiksel materyal yada aletlerle daha az 'ilendiklerini ortaya koymuştur.Kadınların ve kızların matematik derslerinde ve matematikle alakalı mesleklerde az olmasına sebep olan faktörler arasında sosyal faktörler,eğitimsel ve kişisel faktörler vardır. Bu çalışma. Van il merkezindeki lise birinci sınıf öğrencilerinin matematik ışarılarını ve matematiğe karşı olan tutumlarını araştırdı.200 1 eğitim-öğretim alında üç liseden rasgele seçilen 61 'i erkek 62'si kız toplam 123 öğrencinin matematik başarıları ve matematiğe karşı olan tutumları kız ve erkek öğrenciler için ırşılaştırıldı. Sonuçlar kültürel farklılığın ışığında tartışıldı. Anahtar Kelimeler: Matematik başarısında cinsiyet farklılığı. Matematik, Matematik öğretimi. ABSTRACT RESEARCH OF AFFECT OF GENDER DIFFERENCE ON MATHEMATICS ACHIEVEMENT IN FIRST OF GRADE HIGH SCHOOL IN VAN DURU Adem Master Thesis, Department of Mathematics Education Supervisor: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞ August 2002, 75 Page Although women comprise the majority of the population,fewer than 9 Dercent are employed as mathematicans, scientists and engineer. Research indicates ;hat girls have pooer attitudes toward mathematics demonstrate lower achievement levels in mathematics and have fewer expriences with mathematics materials or instruments.Among the factors identified as cotributing to the dearth of girls and women in mathematics courses and carers are social factors, educational factors and personal faktors. This study explored differences in mathematics achievement and attitudes »ward mathematic of students in the first grade high school in Van center.A random sample of 123 students,61 males and 62 females for 2001 academic years, was taken 3 high school recorts and mathematics achievement and attitudes toward mathematic results for males and females were compared. Results are discussed in light of cultural differences. Key Words: Gender differences in Mathematics achievement, mathematics, mathematics teaching. m
Collections